خشم رئیس جمهور اسرائیل از دولتش


خشم رئیس جمهور اسرائیل از دولتش

رئیس جمهور اسرائیل خشم خود را از ناتوانی بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود و بنی گانتز رئیس ائتلاف آبی سفید در تشکیل کابینه اعلام داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رووین ریولین رئیس جمهور اسرائیل عصبانیت خود را از بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود و بنی گانتز رئیس ائتلاف آبی سفید ابراز داشت.

ریولین، بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود و بنی گانتز رئیس ائتلاف آبی سفید را به علت ناتوانی در تشکیل کابینه جدید به باد انتقاد گرفت.

رووین ریولین به نتانیاهو و گانتز گفت: مثل اینکه شما دیوانه شده‌ اید و اگر اینطور است، دیوانگی‌ تان برای خودتان، اسرائیلی ها را به دیوانگی نکشانید.

رئیس جمهور اسرائیل اعلام کرد که نتانیاهو و گانتز مذاکراتی طولانی‌ مدت، خسته‌ کننده و بی‌ نتیجه ای را انجام دادند.

گانتز تنها یک هفته دیگر برای تشکیل دولت جدید زمان دارد و تمامی شواهد حاکی از آن است که به احتمال زیاد او نیز مانند نتانیاهو دراین اقدام شکست خواهد خورد و ظاهرا انتخابات کنست به دور سوم کشیده می شود.

این در حالی است که رام بن باراک عضو کنست اسرائیل از ائتلاف آبی سفید، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این کشور را به شدت مورد حمله قرار داد و تاکید کرد که نباید فرصتی دیگر به او برای تشکیل کابینه جدید داده شود. اصلا منطقی و اخلاقی نیست و جهانیان نیز این را قبول ندارند که به نتانیاهو فرصت دهیم کابینه جدید را تشکیل دهد، زیرا او متهم به رشوه و کلاهبرداری است و در صورتی که چنین کاری کنیم، وجهه ما نزد تمام دنیا خراب می‌ شود.

همزمان رسانه اسرائیلی "اسرائیل الیوم" فاش کرد که مذاکرات بین ائتلاف آبی سفید و لیکود به خاطر اختلافات، همچنان بی‌نتیجه مانده است.

از طرفی میکی زوهار عضو کنست اسرائیل از حزب لیکود روز گذشته اعلام کرد که این کشور به سمت انتخابات سوم پیش خواهد رفت.

کانال 7 تلویزیون کشور اسرائیل به نقل از وی بیان کرد که کابینه وحدتی در کار نخواهد بود و لیکود دیگر با ائتلاف آبی سفید دیدار و مذاکره نخواهد کرد.

زوهار گفت: رهبران ائتلاف آبی سفید تصمیم گرفتند با ما کابینه وحدت را تشکیل ندهند، ما به آن‌ ها پیشنهاد دادیم نتانیاهو 5 ماه اول نخست وزیر باشد و پس از آن بنی گانتز نخست وزیر باشد اما وی با این پیشنهاد مخالفت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو