بارش برف شمال آذربایجان‌غربی را فرا گرفت


بارش برف شمال آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: سامانه بارشی جدید از عصر روز گذشته/چهارشنبه/ به استان وارد شده و در شهرستان‌های ماکو،خوی، شوط و چالدران فعال است.

«یاسر اشتاد» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دمای هوای استان با ورود سامانه بارشی جدید تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، افزود: شهرهای شمالی استان امروز برفی و بارانی است و بارندگی به تدریج سایر مناطق استان را نیز فرا می‌گیرد و تا روز یکشنبه ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته، اضافه کرد: چالدران سردترین شهر استان و هشتمین شهر سرد کشور با ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر بود؛ نقده گرم‌ترین شهر استان با ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به شمار می‌رفت و دمای مرکز استان ارومیه نیز بین یک و ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر نوسان داشت.

«اشتاد» ادامه داد: از آخر وقت امروز /پنجشنبه/ بارندگی‌ها در ارومیه آغاز می‌شود و تا روز جمعه ادامه دارد ولی میزان بارندگی‌ها قابل پیش‌بینی نیست.

آذربایجان‌غربی استانی در شمالغرب کشور است که سالانه با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌متر بارش جزو استان‌های پربارش محسوب می‌شود.

این استان طی هفته گذشته شاهد بارش برف و باران در مناطق مختلف بود که موجب شادی کشاورزان شد؛ جنوب استان بیشتر تحت تاثیر بارندگی‌های هفته گذشته در استان قرار داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟