48مورد مبتلا به ایدز تحت درمان هستند


48مورد مبتلا به ایدز تحت درمان هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه درسال جاری 12مورد مثبت مبتلا به ایدز در استان شناسایی شده است، افزود: در حال حاضر 48 بیمار مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی در اردبیل و در مراکز مشخص درمانی تحت درمان هستند.


بابک نخستین در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی ایدز کارگاه‌های متعدد آشنایی و نحوه رفتار با بیماران مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل راهکارهای پیشگیرانه را در قالب برگزاری کارگاه‌های حضوری ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: در اردبیل مرکز رازی برای تشخیص و آزمایش بیماری ایدز فعال است که افراد می‌توانند برای تشخیص و درمان بیماری خود به آن مرکز مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: در حال حاضر 48 بیمار مبتلا به ویروس ایدز در اردبیل شناسایی و یک مورد هم منجر به مرگ در استان داشتیم که برای این افراد مراقبت‌های درمانی اعمال می‌شود.

نخستین از تست رایگان این ویروس در مراکز بهداشتی و درمانی معین علوم پزشکی اردبیل خبر داد و گفت: در صورت مثبت بودن این آزمایشات جوانب امر با حفظ رازداری تنها به فرد مبتلا اطلاع‌ داده می‌شود و مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی از همکاری دانشگاه علوم پزشکی با مرکز آزمایشگاهی رازی برای شناسایی و درمان افراد مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی خبر داد و تصریح کرد: در اردبیل 45 درصد مبتلایان به این ویروس از طریق سرنگ آلوده و تزریق و 31 درصد نیز از طریق رفتار پرخطر جنسی آلوده شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: درصد انتقال از مادر به کودک صفر است و تمامی 48 نفر شناسایی شده در اردبیل تحت درمان مستقیم قرار گرفته‌اند.

نخستین با اشاره به اینکه در صورت تشخیص به موقع درمان‌ها نیز در سریع‌ترین زمان شروع می‌شود، گفت: درصورت همکاری فرد مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی زمان مرگ در این بیماری حداقل 20 سال به تعویق می‌افتد که قبلا این مدت 10 سال بود.

وی به مردم استان توصیه کرد؛ در صورتی که رفتارهای پرخطر داشته و یا با تزریق با سرنگ‌های مشترک احتمال ابتلا به این ویروس را می‌دهند هر چه سریعتر به مراکز آزماشگاهی تعیین شده مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل