پیام میزبان سرمایه‌گذاران بین‌المللی آی.سی.تی


پیام میزبان سرمایه‌گذاران بین‌المللی آی.سی.تی

کرج- ایرنا - مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز می گوید: زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه گذاران بین‌المللی در بخش آی.سی.تی در این منطقه فراهم شده است.

منطقه ویژه اقتصادی پیام به عنوان ظرفیتی در دل استان البرز طی سال های اخیر با همت دولت تدبیر و امید تحولی شگرف تجربه کرده و اکنون به ظرفیتی بی بدیل برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی تبدیل شده است .

این منطقه با داشتن ویژگی‌هایی از جمله فرودگاه بین المللی در بخش‌های کارگو و مسافری، گمرک تخصصی، انبار نگهداری کالا، سیستم‌های الکترونیکی و قابلیت‌های بی‌شمار دیگر، توانسته در بسیاری از بخش‌ها به خوبی نقش‌آفرینی کرده و نشان دهد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

یکی از بخش‌هایی که به ویژه طی سال‌های گذشته توجه جدی به آن شده، تبدیل شدن پیام به قطب حوزه آی.تی و آی.سی .تی است.

توسعه زیرساخت‌ها در بخش آی.سی.تی موجب شده تا علاقه مندان بیشتری برای سرمایه گذاری در این بخش آمادگی خود را اعلام کنند و امسال شاهد رشد ۴۰ درصدی تعداد درخواست‌های سرمایه گذاری در آی.سی .تی و آی. تی نسبت به سال گذشته باشیم.

نادر ثناگو مطلق روزپنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تعیین یک مجموعه جدید ۱۸۰ هکتاری تحت عنوان شهرک فناوری های نوین پیام در دستور کار قرار گرفته و با راه اندازی این شهرک هر چه بیشتر خدمات به شرکت های فعال در حوزه شاخص« ای. تی»،« آی. سی. تی» و صنایع هایتک در پیام ارایه می شود.

وی ا بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی پیام آمادگی لازم برای نقش آفرینی در بازارهای بین المللی در حوزه آی.سی.تی و آی. تی را دارد ،گفت: راه اندازی حوزه تخصصی و ایجاد اکوسیستم با هدف ارایه تسهیلات زیرساختی وحمایتی، نزدیک کردن زنجیره تامین و توزیع در یک مکان، انتقال دانش و فناوری و تبدیل شدن منطقه به قطب آی.سی.تی از جمله اهداف ایجاد شهرک فناوری های نوین در پیام است.

وی ادامه داد: با ایجاد این شهرک و توسعه زیرساخت‌های آن، شهرک فناوری های نوین در منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز، قابلیت خدمات رسانی به کشورهای حوزه خزر و خاورمیانه را نیز دارد.

با توجه به زیرساخت‌های مناسب درمنطقه ویژه اقتصادی پیام، این آمادگی وجود دارد تا علاوه بر سرمایه گذاران داخلی، سرمایه گذاران خارجی نیز درمنطقه حضور یافته و ازظرفیت‌های آن بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: از شرکت های فعال در این حوزه که دارای برنامه هستند دعوت می کنیم تا ضمن حضور در منطقه از تسهیلات و تخفیفات بهره مند شوند.
ثناگو مطلق ادامه داد: طی ۲ سال گذشته رویکرد برنامه محوری و ارایه خدمات به حوزه آی. سی. تی با استقبال خوبی در پیام البرز همراه بوده و با هدف گسترش استقرار این واحدها، تخفیف و تسهیلات ویژه ای به شرکت های فعال در این حوزه ارایه شده است.

پیام میزبان سرمایه‌گذاران بین‌المللی آی.سی.تی

راه اندازی گمرک تخصصی در حوزه آی.سی.تی و آی.تی در پیام

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی گمرک تخصصی در حوزه آی.سی.تی و آی .تی در منطقه اشاره و خاطر نشان کرد: هدف این است که با راه اندازی این گمرک تخصصی، فرآیند فعالیت سرمایه گذاران در حوزه آی . تی و آی . سی . تی در منطقه تسهیل شود.
وی گفت: با راه اندازی این گمرک، خدمات با کمترین زمان و به بهترین کیفیت به سرمایه گذاران این بخش ها ارائه می شود.
با بیان اینکه رشد بخش های اقتصادی، صنعتی و خدماتی در حوزه های آی . تی و آی . سی . تی یکی از مهمترین برنامه های منطقه ویژه اقتصادی پیام است اظهار داشت: در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده با هدف حمایت از تولید و توسعه اشتغال، به دنبال توسعه زیر ساخت ها در منطقه که در نهایت به جذب سرمایه گذاران بیشتری منجر می شود هستیم.
در حوزه فعالیت های فناورانه و واحدهایی که به چرخه تولید رسیده اند، برای استقرار آنها در منطقه ویژه اقتصادی حمایت می شود.
وی با اشاره به راه اندازی اکوسیستم اقتصاد دیجیتال در منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز افزود: هدف این است که واحدهایی که در حوزه های دانش بنیان آی . تی، آی سی تی و فناوری دیجیتال فعالیت می کنند از طریق این اکوسیستم با هم افزایی بیشتری با هدف ارائه خدمات بهتر داشته باشند.

ثناگو مطلق ادامه داد: تاکنون ۶۵ شرکت داخلی و خارجی در حوزه آی.سی.تی و فناوری‌های نوین در منطقه ویژه اقتصادی پیام سرمایه گذاری کردند و این ظرفیت وجود دارد که شرکت‌های بیشتری در منطقه حضور یابند.

پیام میزبان سرمایه‌گذاران بین‌المللی آی.سی.تی

وی که با هدف بررسی بازار منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه آی.تی و آی.سی.تی در نمایشگاه فناوری اطلاعات و صنایع با فناوری بالا باکوتل آذربایجان حضور دارد، عنوان کرد: هدف این است که بتوان هر چه بیشتر ظرفیت‌های پیام در این بخش را به دیگر کشورها با هدف جلب سرمایه گذاران جدید معرفی کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز گفت: دراین نمایشگاه با مدیران برخی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه دیدار و ضمن معرفی ظرفیت‌های منطقه ، آمادگی خود را برای حضور این شرکت ها اعلام کرده‌ایم.

منطقه ویژه افتصادی پیام در ابعادی به وسعت سه هزار و ۶۰۰ هکتار در جنوب غربی شهر کرج واقع شده که هم اکنون بیش از ۳۰۰ شرکت در حوزه های دارویی، بهداشتی، نفت و گاز، پزشکی، آی تی و آی سی تی حضوری فعال دارند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی ارتباطات ،نوآوری و فناوری های پیشرفته باکو موسوم به (باکوتل ) از ۲ آذر به مدت سه روز با حضور ۲۳۸ شرکت از ۲۳ کشور در حال برگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!