کرامت زن ثمره انقلاب اسلامی است


کرامت زن ثمره انقلاب اسلامی است

بوشهر- ایرنا- رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: عزت، غرور، عظمت و کرامت الهی زن ثمره انقلاب اسلامی است که به آن افتخار می‌کنیم و در گام دوم انقلاب باید این عزت و افتخار را هنرمندانه از طریق اصحاب رسانه به نسل بعد منتقل کنیم.

مینو اصلانی چهارشنبه شب در نشست با اصحاب رسانه در بوشهر افزود: هرچند با وجود همه پیشرفت‌ها هنوز با مشکلاتی روبررو هستیم اما باید در گام دوم انقلاب با برنامه‌ریزی برای برطرف کردن آنها و تحقق تمدن اسلامی زنان نقش ایفا کرد.

وی اضافه کرد: امروز هزاران نفر از زنان عضو هیات علمی دانشگاه‌ها هستند، هزاران مقاله در مجله‌های علمی و پژوهشی دنیا از بانوان ایرانی منتشر می‌شود، صدها زن فرهیخته و مخترع کشور در دنیا حرف اول را می‌زنند، حضور بیش از ۳۸ هزار مربی زن در حوزه ورزش و کسب مقام‌های برتر در رشته‌های مختلف ورزشی در دنیا، عنوان‌های برتر در حوزه فناوری، فعالیت‌های علمی و پژوهشی از برکت‌های انقلاب اسلامی برای بانوان ایران در گام نخست است.

اصلانی اظهار داشت: امروز بعد از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی و در گام دوم مشارکت اجتماعی زنان ایرانی در دنیا بی‌نظیر و مثال زدنی است.

وی ادامه داد: اختلاف جدی که با فرهنگ غرب داریم این است که آنها حضور اجتماعی را فقط در شاغل بودن زنان تعریف می‌کنند درحالی که انقلاب اسلامی این پیام را به دنیا داد که حضور اجتماعی، تاثیر گذار و الهام بخش بودن یک موضوع جدی است که تنها با شغل تعریف نمی‌شود بلکه میلیون‌ها زن مسلمان انقلابی و متعهد امروز در ایران وجود دارد که مشارکت سیاسی، انقلابی، اجتماعی دارند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه غرب، ایران را به دلیل آمار پائین زنان شاغل توسعه یافته نمی‌داند گفت: امروز بیش از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار زن در بیش از ۲۰ هزار پایگاه مقاومت در مجموعه بسیج مشارکت اجتماعی دارند و به دنیا این پیام را می‌دهیم که حضور اجتماعی زنان تنها با شاغل بودن آنان رقم نمی‌خورد.

وی تاکید کرد: حضور میلیون‌ها نفر زن در تعیین سرنوشت، حضور در تجمع‌ها برای حفظ ارزشها، مشارکت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زنان شاخص‌های جدیدی از حضور و مشارکت‌ اجتماعی زنان را به دنیا معرفی می‌کند.

اصلانی گفت: تشکیل ستاد عالی خانواده از برکت‌های انقلاب اسلامی است و در هیچ کجای دنیا چنین ستادی وجود ندارد که رئیس آن رئیس جمهوری و ۱۶ وزیر عضو ستاد باشند و این برای تحکیم بنیان خانواده بی نظیر است هرچند تاکنون این ستاد تنها یک بار تشکیل جلسه داده‌است اما انتظار می‌رود به صورت مستمر تشکیل و برای برطرف کردن مشکلات خانواده‌ها اقدام شود.

وی بیان کرد: استیفای حقوق زنان جزو قانون اساسی ایران اسلامی و سندهای بسیار متقنی در قالب حمایت از زن و خانواده وجود دارد که شاید در هیچ کجای دنیا وجود نداشته باشد.

اصلانی یادآور شد: بعد ازانقلاب اسلامی فقط ۲۰۰ قانون در حمایت از زن و خانواده و سندهای مهم از جمله سند جمعیت، حضور رسانه‌ای زنان، هنر و سینما و سایر موارد دیگر تصویب شده‌است.

وی گفت: ایران از نظر تولید نظام نامه و اسناد بالادستی جزو برترین‌هاست هرچند ممکن است تا اجرایی شدن این سندها فاصله داشته باشیم اما باید با مطالبه‌گری این قوانین و سندها اجرا و تبدیل به برنامه شوند.

رئیس جامعه بسیج زنان کشور ادامه داد: نگاه، رویکرد و گفتمان انقلاب اسلامی به موضوع زن بسیار جدی است و از نظر رهبر معظم انقلاب مساله زن و خانواده از اصلی‌ترین مسائل جامعه و بسیار ارزمند است.

وی تاکید کرد: با وجود همه تلاش‌ها اما هنوز خلاءهایی در بخش زنان وجود دارد که باید احصا و برنامه‌های موجود تبدیل به قانون شود.

اصلانی با تاکید براینکه زنان در تحقق گام دوم نقشی مهم دارند گفت: زنان باید در بحث معنویت، ایجاد فضای معنوی و اخلاقی، مدیریت عفاف جامعه گام‌های بلندی بردارند.

وی اظهار داشت: نقش زنان در بحث اقتصاد مقاومتی، کمک به تولید داخلی و حمایت از تولید ملی مهم است که باید به آن پرداخته شود.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بسیج برنامه‌ انتخاباتی برای مجلس ندارد اما به عنوان اینکه بسیج حافظ ارزش‌های اسلامی است همیشه شاخص‌هایی که امام راحل رهبر معظم انقلاب برای نمایندگان تعین کردند را بازخوانی و باز نشر می‌دهیم و یادآوری می‌کنیم.

اصلانی ادامه داد: تلاش می‌شود در این شرایط حساس که باید برای گام دوم انقلاب قدم برداشته شود شاخص‌ها و الگوها را معرفی کنیم تا یک تطابق ذهنی ایجاد شود و مردم نماینده‌ای که در مسیر و خط انقلاب قدم برمی‌دارد، مشکلات مردم را لمس می‌کند و مسئولیت پذیر باشد را انتخاب کنند اما هرکسی را مردم انتخاب می‌کنند، محترم است.

وی گفت: مردم باید بدانند افرادی که انتخاب می‌کنند تنها به دنبال منافع شخصی، حزبی و گروهی خود نباشد بلکه برخاسته از متن مردم و بنا به مصلحت نظام، خواسته مردم و آشنا به مشکلات آنها باشد.

اصلانی تشکیل ۳۰۰ گردان کوثر، ۶۰ هزار حلقه صالحین و یکهزار و ۸۱ گروه جهادی بانوان، تشکیل یکهزار و ۴۰۰ گاره قالی بافی و آموزش چهار هزار مربی مهد کودک را از دیگر فعالیت بسیج جامعه زنان معرفی کرد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر سه هزار و ۵۰۰ مهد قرآنی در مساجد کشور تشکیل شده‌است که با توجه به استقبال زیاد خانواده‌ها از این مهدها تا آخر سال این شمار به چهار هزار مهد افزایش می‌یابد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور تعداد زنان شهید را افزون بر هفت هزار نفر عنوان کرد و گفت: نخستین کنگره هفت هزار شهید زن سال ۱۳۹۱ برگزار شد و دومین کنگره ۱۰ سال بعد برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید