پیشرفت فیزیکی سد عمارت به 93 درصد رسید


پیشرفت فیزیکی سد عمارت به 93 درصد رسید

اردبیل-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: عملیات اجرایی سد مخزنی عمارت گرمی شتاب گرفته و به 93 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است. .

عباس جنگی مرنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سد در شمال اردبیل و در فاصله ۸۰ کیلومتری شهرستان گرمی و بر روی رودخانه دره‌رود واقع شده و از زمان تخصیص منابع مالی از صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۴ جان تازه‌ای گرفت و سرعت عملیات اجرایی در سد چندین برابر شده است.

وی بیان‌کرد: تاکنون برای ساخت این سد بالغ بر سه هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به اینکه سد عمارت بزرگترین سد استان اردبیل می‌باشد، افزود: این سد با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون متر مکعب و به ارتفاع ۱۰۶ متر از پی در دست احداث است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال‌زایی و کاهش مهاجرت از اهداف اصلی این پروژه است، گفت: تامین آب شرب مردم منطقه و توسعه و بهبود کشاورزی ۱۲ هزار هکتار از اراضی منطقه از دیگر اهداف مهم این طرح می‌باشد.

جنگی مرنی با بیان اینکه مردم گرمی همواره در سالیان گذشته مشکل تامین آب داشته‌اند، اظهارداشت: تامین آب سالم و بهداشتی برای مردم گرمی از اولویت‌های کاری این شرکت است.

وی از تامین منابع مالی برای لایروبی رودخانه‌های شهرستان گرمی خبر داد و گفت: به دنبال تامین منابع مالی مناسب برای لایروبی و آزادسازی حریم رودخانه‌های شهرستان هستیم تا از این طریق بخشی از مشکلات مردم حل گردد.

جنگی مرنی به تصویب طرح جامع آب شرب شهرستان گرمی در وزارت نیرو اشاره کرد و افزود: بخشی از مشکل کمبود آب مردم منطقه با بهره‌برداری از سد تازه‌کند در آینده نزدیک حل خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر