افزایش اعتماد به‌نفس در کودکان با «چه فکر خوبی!»


افزایش اعتماد به‌نفس در کودکان با «چه فکر خوبی!»

کودکان علاقه‌مند به مطالعه می‌توانند در تعطیلات آخر هفته، کتاب «چه فکر خوبی!» نوشته نرجس محمدی را بخوانند و به ارزش‌های وجودی‌شان بیشتر پی ببرند.

افزایش اعتماد به‌نفس در کودکان با «چه فکر خوبی!» افزایش اعتماد به‌نفس در کودکان با «چه فکر خوبی!»
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آخر هفته زمان مناسبی است تا در اوقات فراغت به سراغ کتاب‌ها و داستان‌هایی برویم که خواندن‌شان علاوه براینکه ما را سرگرم می‌کند نکات کلیدی و مهمی را در زندگی به ما گوشزد می‌کند.

«چه فکر خوبی!» با نویسندگی و تصویرگری نرجس محمدی یکی از این کتاب‌هاست که می‌تواند مبنع مناسبی برای مطالعه آخر هفته کودکان باشد.

این کتاب که به تازگی از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی (طوطی) منتشر شده، تا به‌حال توانسته منتخب دوسالانه‌ تصویرگری اوکراین شود و در فهرست جشنواره‌ تصویرگری لیتل هاکای چین قرار بگیرد.

نرجس محمدی در این داستان، به موضوع مهم پذیرش تفاوت‌های فردی و افزایش اعتمادبه‌نفس در کودکان می‌پردازد و در آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان تاثیر دارد.

در «چه فکر خوبی!» کوکی، پسر بچه‌ای که شخصیت اصلی داستان را ایفا می‌کند، از ظاهرش راضی نیست و به دنبال راهی برای پوشاندن عیبی است که در ظاهرش می‌بیند، غافل از اینکه او حسن‌هایی هم دارد که او را از دیگران متمایز کرده و می‌تواند نقطه قوت و دلیلی برای دیده شدنش از سوی دیگران باشد.

بسیاری از افراد مخصوصا در سن کودکی، دائم خود را با دیگران مقایسه می‌کنند و نقاط ضعفشان در ذهنشان پررنگ جلوه می‌کند و این مساله سبب کاهش اعتماد به نفس در آن‌ها می‌شود. بر این اساس مطالعه این کتاب در خودباوری و خودپذیری به کودکان کمک می‌کند.

نکته قابل توجه در این کتاب، نحوه رفتار دیگران در برخورد با این مساله است، نویسنده در این کتاب به نوعی کشش و گرایش عموم مردم به پوشاندن عیب‌هایی که فکر می‌کنند در ظاهرشان وجود دارد و هم‌شکل شدن با دیگران که نشان‌دهنده نوعی عدم اعتماد به‌نفس در جامعه است، را نیز مطرح می‌کند.

بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی (طوطی)، کتاب «چه فکر خوبی!» را با شمارگان هزار و 250 نسخه و قیمت 250 هزار ریال منتشر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو