ایران، روسیه و چین با برگزاری رزمایش دریایی مشترک به دنبال چه هستند؟


ایران، روسیه و چین با برگزاری رزمایش دریایی مشترک به دنبال چه هستند؟

به نظر می رسد ایران نیز به جمع قدرت های برتر دریایی اضافه شده چرا که اخیر دریادار حسین خانزادی از برنامه رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین خبر داد.  آنچه در پشت پرده این اتفاق وجود دارد این است که ایران می خواهد بعد از اینکه ایالات متحده و فرانسه هر دو ابتکار امنیت دریایی را در خلیج فارس اجرا کردند دست به اقدامی متفاوت زده و قدرت این دو کشور را به...

نواندیش: به نظر می رسد ایران نیز به جمع قدرت های برتر دریایی اضافه شده چرا که اخیر دریادار حسین خانزادی از برنامه رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین خبر داد.

به گزارش نواندیش، اورشلیم پست در مقاله ای با در پیش بودن رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین از قصد این سه کشور برای به چالش کشیدن قدرت آمریکا و متحدانش نوشت: آنچه در پشت پرده این اتفاق وجود دارد این است که ایران می خواهد بعد از اینکه ایالات متحده و فرانسه هر دو ابتکار امنیت دریایی را در خلیج فارس اجرا کردند دست به اقدامی متفاوت زده و قدرت این دو کشور را به چالش بکشد.
ایران، روسیه و چین با برگزاری رزمایش دریایی مشترک به دنبال چه هستند؟

ایران در حال کار بر روی طرح "صلح هرمز" است. در حال حاضر ایران می گوید قادر است تا به همراهی کشورهای منطقه کمربند امنیتی دریایی در تنگه هرمز تشکیل دهد، همچنین تهران علاقمند است با چین بیشتر همکاری کند. حضور روسیه در این مانور نظامی نیز برای تهران یک پیروزی است چرا که همکاری با دو قدرت برتر نظامی جهان می تواند تاثیر مثبتی در افزایش قدرت دریایی ایران هم داشته باشد.

پیام ایران این است که می تواند به بلوک روسیه و چین بپیوندد که اگر چنین شود با توجه به فشار حداکثری آمریکا می تواند پیروزی بزرگی برای جمهوری اسلامی باشد. این یک پیروزی بزرگ برای ایران خواهد بود زیرا با کمپین به اصطلاح "فشار حداکثر" از سوی ایالات متحده روبرو است.

ایالات متحده برای نشان دادن قدرت خود در ماه اکتبر به مدت سه هفته تمرین دریایی ای را در خلیج فارس برگزار کرد. ناوگان پنجم ایالات متحده در بحرین مستقر است. ایالات متحده به دنبال رهبری یک ائتلاف بین المللی امنیت دریایی در خلیج فارس به همراه انگلیس، استرالیا، بحرین و عربستان سعودی است.


بودجه دفاعی ایران با تنها 20 میلیارد دلار که در مقایسه با آمریکا یک شوخی است، این کشور ناوشکن نسبتاً جدیدی به نام سهند و چندین کشتی بزرگ دیگر دارد، اما حالا با همین امکانات تبدیل به یک چالش شده و قصد دارد با برگزاری تمرینی مشترک با روس ها و چینی ها این پیام را به کشورهای عرب و آمریکا بدهد که در صورت عدم همکاری در طرح صلح هرمز پای مسکو و پکن به منطقه باز خواهد شد.
مخاطبان گرامی : به شما عزیزان پیشنهاد مى کنیم "مطالب پیشنهادی" زیر را هم مطالعه کنید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان