روز باز اکو-مسجد کمبریج برگزار می‌شود


روز باز اکو-مسجد کمبریج برگزار می‌شود

«روز باز اکو-مسجد کمبریج» با هدف آشنایی بازدیدکنندگان و همسایگان با اسلام، آشنایی با فضای مسجد و همچنین توضیح در مورد نقش مساجد در حفاظت از محیط‌زیست به‌زودی برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «cambridgeindependent»، اولین «اکو مسجد» اروپا در کمبریج روز ففتم دسامبر (شنبه، 16 آذر) درهای خود را به روی همسایگان و بازدیدکننده ها می گشاید.

هدف از باز شدن درهای اکو مسجد کمبریج به روی بازدیدکنندگان، قرار دادن فرصتی منحصر به فرد در اختیار آنها برای شناخت بیشتر اسلام است.

مراسم «روز باز مسجد کمبریج» شامل تورهای همراه با راهنما، نمایش هنرهای دستی، نمایشگاه علوم اسلامی و انجام فعالیت هایی برای کودکان است.

اولین مسجد سبز اروپا در منطقه کمبریج انگلیس بر اساس معیارهای محیط زیستی ساخته شده است. انرژی مورد نیاز این مسجد از طریق پنل های خورشیدی تامین می شود.

طراحی این «اکو مسجد» کمبریج الهام گرفته از سنت های معماری مذهبی و اسلامی است. این مسجد مجهز به تکنولوژی پیشرفته ای برای انتشار کربن غیرفعال به منظور مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

تور همراه با راهنمای این مسجد شامل این تور شامل پیاده روی در میان درختان، گل ها و چشمه ای است که یادآور باغ های بزرگ اسلامی است. همچنین به بازدیدکنندگان توضیحاتی در مورد اتاق های وضو، سالن نماز و مناسک روزانه که در این مسجد به جای آورده می شود، ارائه خواهد شد.

هدف از برگزاری روز باز مسجد کمبریج آشنایی با فضای مسجد و همچنین توضیح در مورد نقش مساجد در حفاظت از محیط زیست است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش