تست تصادف میتسوبیشی L200، ترسناک و نگران‌کننده!


تست تصادف میتسوبیشی L200، ترسناک و نگران‌کننده!

کیسه‌های هوا جزو مهم‌ترین ویژگی‌های ایمنی یک خودرو بوده و به همین دلیل است که نصب آن‌ها در بسیاری از خودروهای جدید اجباری می‌باشد. کیسه‌های هوا کار فوق‌العاده‌ای در جلوگیری از برخورد اعضای بدن با قسمت‌های سخت کابین خودرو انجام می‌دهند؛ اما خب در همه‌ی کشورهای دنیا نصب کیسه هوا اجباری نبوده و خودروسازان با... The post تست تصادف میتسوبیشی L200،...

کیسه‌های هوا جزو مهم‌ترین ویژگی‌های ایمنی یک خودرو بوده و به همین دلیل است که نصب آن‌ها در بسیاری از خودروهای جدید اجباری می‌باشد. کیسه‌های هوا کار فوق‌العاده‌ای در جلوگیری از برخورد اعضای بدن با قسمت‌های سخت کابین خودرو انجام می‌دهند؛ اما خب در همه‌ی کشورهای دنیا نصب کیسه هوا اجباری نبوده و خودروسازان با دریافت پول بیشتر اقدام به نصب آن‌ها روی خودروهای خود می‌کنند. یکی از این خودروها پیکاپ میتسوبیشی L200 است.

تست تصادف میتسوبیشی L200، ترسناک و نگران‌کننده!
موسسه لاتین انکاپ اخیراً اقدام به تست تصادف پیکاپ میتسوبیشی کرده و نتایج به دست آمده چنگی به دل نمی‌زنند. بدون وجود کیسه‌های هوا سرنشینان برخوردی سخت با قطعات کابین داشته و مخصوصاً سر راننده با فرمان برخورد می‌کند. اگر سرنشین به داشبورد نزدیک‌تر باشد با آن برخورد خواهد کرد و این موضوع باعث ایجاد جراحت خواهد شد. لاتین انکاپ صفر ستاره ایمنی برای ایمنی سرنشینان بزرگ‌سال و دو ستاره ایمنی برای ایمنی کودکان داده است.

تست تصادف میتسوبیشی L200، ترسناک و نگران‌کننده!
این موسسه درباره ایمنی میتسوبیشی L200 گفته است: “به نظر می‌رسد حفاظت از سرنشینان کودک اولویت این خودروساز نیست. این موضوع برای میتسوبیشی و برخی از شرکت‌های وارده کننده این برند در آمریکای لاتین قابل‌قبول نیست که L200 با صفر ستاره ایمنی را عرضه کنند.” مدیرکل لاتین انکاپ هم نتایج تست تصادف L200 را ترسناک خوانده است.

تست تصادف میتسوبیشی L200، ترسناک و نگران‌کننده!
بنا به گفته این موسسه، میتسوبیشی تجهیزات استاندارد محصول خودش را افزایش خواهد داد که از جمله آن‌ها می‌توان به کیسه‌های هوای راننده و سرنشین جلو به همراه پیش کشنده‌های کمربند ایمنی سرنشینان اشاره کرد. البته این خودرو تا سال 2020 در بازار عرضه نخواهد شد و حتی در آن زمان نیز فاقد تجهیزات ضروری برای کسب دو ستاره خواهد بود. برای کسب این دو ستاره باید کنترل پایداری الکترونیکی، حفاظت از سر و حفاظت عابران پیاده نیز وجود داشته باشند.

تست تصادف میتسوبیشی L200، ترسناک و نگران‌کننده!

تست تصادف میتسوبیشی L200، ترسناک و نگران‌کننده!
مؤسسات ایمنی جهانی در حال کار برای ارتقای ایمنی خودروها هستند. اخیراً انکاپ جهانی و انجمن خودروی آفریقای جنوبی با همکاری یکدیگر پیکاپ نیسان NP300 هارد بادی را تست کرده‌اند. این خودرو دارای کیسه‌های هوا بوده اما نتوانسته هیچ ستاره‌ای به دست آورد. پیکاپ نیسان فاقد ساختار ایمنی لازم بوده و بخش سرنشینان آسیب زیادی دیده است. کیسه‌های هوا تنها بخشی از ایمنی کلی خودرو هستند. به همین دلیل است که میتسوبیشی نتوانسته استانداردهای لاتین انکاپ را پاس کند.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!