پیتزای سبزیجات مفید است و باعث پیشگیری از سرطان می‌شود!


پیتزای سبزیجات مفید است و باعث پیشگیری از سرطان می‌شود!
یک متخصص تغذیه گفت: پیتزای سبزیجات به دلیل وجود سبزیجات تازه، گوجه فرنگی و سبوس هایی که در خمیر آن وجود دارد باعث پیشگیری از سرطان می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نرگس جوزدانی، متخصص تغذیه گفت: یکی از پر طرفدار ترین و خوش طعم ترین غذا های موجود در دنیا پیتزا است که طرفداران زیادی در بین کودکان و بزرگسالان دارد.

او ادامه داد: مواد بکار برده شده در تهیه پیتزا زمانیکه بصورت درست در کنار هم چیده شوند دارای فوایدی برای بدن خواهند بود.

جوزدانی اظهار کرد: پیتزا به علت دارا بودن ماده های مغذی مثل: گوجه، فلفل دلمه ای، قارچ، گوشت و ... سبب بوجود آمدن انرژی کامل برای انجام دادن کار های روزانه در بدن انسان می شود. اشخاص با استفاده یک چهارم پیتزا نصف انرژی لازم برای فعالیت های روزانه را کسب می کنند.

او خاطرنشان کرد: فروشگاه ها و مراکز تهیه فست فود معمولاً پیتزا های یخ‌زده را به فروش می رسانند که دارای روغن و نمک بسیار زیادی هستند. روغن و نمک زیاد پیتزا های یخ‌زده سبب افزایش کلسترول و فشار خون اشخاص می شود.

این متخصص تغذیه افزود: بعضی از انواع پیتزا مثل پیتزای سبزیجات به علت وجود سبزیجات تازه، گوجه فرنگی و سبوس هایی که در خمیر آن موجود است سبب جلوگیری از سرطان می شوند.

جوزدانی در پایان یادآوری کرد: توصیه می شود اشخاص از پیتزا هایی که از مواد تازه و سالم تهیه شده استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل