بادام زمینی چه تاثیری در عدم ابتلا به آلرژی دارد؟


بادام زمینی چه تاثیری در عدم ابتلا به آلرژی دارد؟
فیلسوفان عقیده دارند، تغذیه بادام زمینی از آغاز سه ماهگی به بعضی از نوزادان میتواند از آن ها دربرابر ابتلا به آلرژی مراقبت کند.

به گزارش فارس به نقل از دیلی میل، نتیجه جدید ترین پژوهش ها نشان می دهد تغذیه بادام زمینی و تخم مرغ برای برخی از نوزادان از ابتدای سه ماه میتواند آن ها را از ابتلا به آلرژی محافظت کند.

در یک مطالعه، نوزادان خطرناک از مقدار کمی از مواد غذایی آلرژی زا تغذیه شدند و درنهایت معلوم شد، آنهایی که از این مواد غذایی تغذیه شده اند، ریسک کمتری برای ابتلا به آلرژی دارند.

پژوهشگران چندی پیش از شناسایی مولکولی در یک باکتری روده خبر داده بودند که سبب می شود خطر ابتلا به آلرژی و بیماری آسم در کودکان افزایش یابد.

دستورالعمل های فعلی می گوید، نوزادان باید تا شش ماه جزء از شیر مادر تغذیه نشوند؛ مادران نوزادان خطرناک مبتلا به بیماری اگزما یا نسبت به غذاهای خاص حساس، در این مطالعه شرکت کردند و از آن ها خواسته شد که از سه یا شش ماهگی مقادیر کمی از مواد غذایی حساسیتزا من جمله بادام زمینی و تخم مرغ را بعنوان تغذیه بچه های خود درنظر بگیرند و درنهایت معلوم گردید این دسته از کودکان به میزان چشمگیری کم تر از آنهایی که از این ماده های حساسیت زا تغذیه نشده اند، در خطر هستند.

پژوهشگران دانشگاه کینگ کالج لندن و سنت جورج تأکید کردند، از نظر تئوری، این شیوه میتواند به مهار آلرژی در کودکان پرخطر کمک کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس