102 اثر به نمایشگاه جشنواره خوشنویسی رضوی راه یافت


102 اثر  به نمایشگاه جشنواره خوشنویسی رضوی راه یافت

نبی زاده با اشاره به اینکه شرکت هنرمندان 27 استان کشور در جشنواره خوشنویسی رضوی، گفت: 32 اثر خوشنویسی از اساتید و 70 اثر نیز از هنرمندان به بخش نمایشگاه جشنواره رضوی راه یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر نبی زاده»شامگاه (13 آذر) در مراسم اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در خراسان جنوبی اظهار کرد: خط زیبا تجلی عالم معنا در عالم صورت است و هنر خوشنویسی از بدو اسلام ارتباط تنگاتنگی با قرآن و معارف دینی داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشنویسی بهترین هنری است که ریا و استوار پیام دینی را با حفظ رسالت به گوش علاقمندان می رساند، گفت: در راستای عمق بخشی بیشتر فعالیت ها چهار کارگاه و ورکشاپ خوشنویسی با حضور اساتید این هنر در استان برگزار شده است.

نبی زاده با اشاره به اینکه افتتاح نگارخانه استاد اسماعیلی مود و افزایش انجمن های خوشنویسی از برکات برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی در خراسان جنوبی است، افزود: 432 اثر از 225 هنرمند از 27 استان به دبیرخانه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در خراسان جنوبی رسیده است.

وی ادامه داد: آثار رسیده در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث و نقاشی خط است که استادان یدالله کابلی خوانساری، کرمعلی شیرازی و احمد عبدالرضایی از استادان برجسته و عضو شورای ارزشیابی هنری انجمن خوشنویسان ایران، استاد علی اشرف صندوق آبادی قائم مقام شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و استاد مهدی اسماعیلی مود رئیس انجمن خوشنویسان خراسان جنوبی و دارنده درجه یک هنری، داوری کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: 32 اثر خوشنویسی از 19 استاد و همچنین 70 اثر نیز هنرمندان به بخش نمایشگاه راه یافته است.

نبی زاده تاکید کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت (ع)، امام رضا (ع) و امام موسی کاظم (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا