هلال احمر در زمینه محرومیت‌زدایی وارد عمل شود


هلال احمر در زمینه محرومیت‌زدایی وارد عمل شود

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: هلال احمر باظرفیتی که در بخش داوطلبان خود دارد در زمینه سازندگی در مناطق محروم وارد عمل شود.

مهرداد سالاری روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت «روز جهانی داوطلبین» اظهار داشت: یکی از ویژگی های بسیار ممتاز مجموعه هلال احمر، مردمی بودن آن است و این جمعیت بر پایه مشارکت های مردمی شکل گرفته است.
وی افزود: جمعیت هلال احمر خدمات خیرخواهانه و بشردوستانه بسیار گسترده ای مانند امدادرسانی در سیل و زلزله، ارایه خدمات در سفرهای نوروزی، کمک به محرومیت زدایی، درمان آسیب دیدگان و ایجاد زیرساخت ها در مناطق محروم انجام می دهد.
وی افزود: این گونه خدمات با آموزه‌های دینی و آیینی ما سازگاری فراوانی دارد و بزرگان دینی نیز توصیه به انجام این گونه فعالیت‌های نوع دوستانه و بشردوستانه کرده‌اند. در کشورهای توسعه یافته نیز یکی از افتخارات انسان‌ها، حضور در فعالیت‌های عام‌المنفعه و نوع دوستانه است و انجام این گونه فعالیت‌ها، یکی از شرایط ورود به دانشگاه‌های معتبر دنیا است.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش ظرفیت‌ها و توان اثرگذاری جمعیت هلال احمر را بسیار بیش از فعالیت های مرسوم در موقع وقوع حوادث دانست و گفت: مدیریت ارشد استان توقع دارد مجموعه هلال احمر گستره فعالیت‌هایش را وسیع تر کند و از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای راه اندازی گروه های داوطبین در حوزه های تخصصی مانند سازمان نظام مهندسی، سازمان نظام پزشکی، دانشگاه ها و اتحادیه اصناف بهره گیرد.
سالاری عنوان کرد: هلال احمر از ظرفیت داوطلبین این مجموعه ها در راستای توسعه فعالیت ها و خدمات و پیشبرد اهداف والای خویش بهره بگیرد.
وی عنوان کرد: هلال احمر می تواند از ظرفیت های گروه های داوطلبی نظام مهندسی و خانه اصناف برای ایجاد مراکر کارآفرینی و مهارت آموزی در مناطق محروم و ساخت خانه برای آسیب دیدگان و ایجاد شبکه‌های آبرسانی در مناطق محروم بهره گیرد.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه ادامه داد: بسیاری از خانواده های ضعیف و کم درآمد توانایی گرفتن پرستار خصوصی و یا همراه بیمار را ندارند. هلال احمر استان به عنوان یک مجموعه شناسنامه‌دار می تواند با بهره‌گیری از داوطلبین حوزه نظام پزشکی و نظام پرستاری و در قالب طرح سلامت یار، به این افراد نیازمند کمک‌های بسیار ارزشمند و حیاتی ارایه دهد.
وی افزود: همچنین هلال احمر به عنوان یک مجموعه قابل اعتماد از این امکان برخوردار است که با ارایه شماره حساب، کمک‌های مالی از افراد مرفه و خیرین جامعه را جمع‌آوری کند و در راستای کمک به فقر زدایی، این منابع را در اختیار ساکنان مناطق محروم قرار دهد و کودکان و خانواده های بی سرپرست را مورد حمایت قرار دهد.
سالاری در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: جمعیت داوطلبین هلال احمر در شرایط فعلی کم شمار هستند و این مجموعه برای انجام بهتر وظایف‌ها و ماموریت‌ها نیازمند گسترش تعداد داوطلبین است.
معاون عمرانی استاندار، بسترهای فرهنگی افزایش تعداد داوطلبین در استان کرمانشاه را مناسب دانست و افزود: کرمانشاهی‌ها بسیار نوع دوست هستند و یک مشارکت و همراهی بسیار سازنده در آیین های سوگواری و شادی دوستان و آشنایان دارند و در حوادث سیل و زلزله هم در زمینه کمک به آسیب دیدگان بسیار خوب ظاهر شدند. این ظرفیت های فرهنگی، زمینه مناسبی برای جذب گسترده داوطلبین جدید فراهم کرده است.
وی افزود: همچین دانشگاه‌ها از یک ظرفیت عظیم نیروی جوان و علاقه مند برخوردار هستند و مجموعه هلال احمر باید با برگزاری برنامه های مناسب، زمینه تشکیل گروه‌های گسترده داوطلبی در دانشگاه‌های استان را فراهم کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج