راهنمای حمل و نقل عمومی بانکوک


راهنمای حمل و نقل عمومی بانکوک

حمل و نقل عمومی در بانکوک از مهم‌ترین مواردی می‌باشد که باید قبل از سفر شناخت کافی درباره آن داشته باشید. علاوه بر فراهم شدن امنیت و آسایش در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، با شناخت و انتخاب بهترین گزینه در بین آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی هزینه‌های سفر را کنترل کنید.

حمل و نقل عمومی در بانکوک از مهم‌ترین مواردی می‌باشد که باید قبل از سفر شناخت کافی درباره آن داشته باشید. علاوه بر فراهم شدن امنیت و آسایش در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، با شناخت و انتخاب بهترین گزینه در بین آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی هزینه‌های سفر را کنترل کنید. در ادامه هر آنچه که لازم است درباره حمل و نقل عمومی بانکوک بدانید را معرفی خواهیم کرد.
راهنمای حمل و نقل عمومی بانکوک
تاکسی؛ گران‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی بانکوک
در بین تمام وسایل حمل و نقل عمومی بانکوک، تاکسی راحت‌ترین و در دسترس‌ترین وسیله می‌باشد. به عبارت دیگر در هر نقطه از شهر که باشید براحتی می‌توانید برای رسیدن به مقصد از تاکسی استفاده کنید. البته چند نکته بسیار مهم در استفاده از این تاکسی‌های زرد رنگ وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید.

اولین نکته در انتخاب تاکسی، مطمئن شدن از روشن بودن تاکسیمتر می‌باشد. در ابتدای سوار شدن به تاکسی از راننده بخواهید تاکسیمتر را روشن کند تا هزینه اضافه از شما دریافت نکند. علاوه براین، به هیچ عنوان به جز تاکسی‌های زرد رنگ که آرم و نشان دارند، از سایر وسایل نقلیه شخصی برای تردد در سطح شهر استفاده نکنید. اگر از نرخ‌های هر مسیر اطلاع دارید، بهتر است در ابتدا با راننده کرایه را توافق کنید تا در انتهای مسیر با مشکل روبرو نشوید. به قول معروف؛ جنگ اول به از صلح آخر است.
راهنمای حمل و نقل عمومی بانکوک
تاکسی‌های آنلاین
تاکسی‌های آنلاین در چند سال اخیر به شدت سیستم حمل و نقل بانکوک را مانند سایر شهر‌های دنیا با تغییر و تحول روبرو کرده است. استفاده از این تاکسی‌ها نه تنها از نظر امنیت تایید شده می‌باشند، بلکه از نظر قیمت بسیار ارزان‌تر از تاکسی‌های معمولی هستند. از معروف‌ترین تاکسی‌های آنلاین در بانکوک می‌توان به uber، grab taxi و easy taxi اشاره کرد. استفاده از این تاکسی‌ها درست مشابه با اسنپ و تپ سی می‌باشد و فقط باید یک گوشی تلفن همراه هوشمند با دسترسی به اینترنت داشته باشید و در کمترین زمان نزدیک‌ترین راننده را جستجو و سفر را شروع کنید.
راهنمای حمل و نقل عمومی بانکوک
تاکسی‌های آبی بانکوک؛ تجربه‌ای متفاوت
بخشی از تردد در بانکوک را باید در کانال و رودخانه‌های این شهر تجربه کنید. وجود کانال و رودخانه در بخش‌های مختلف این شهر باعث بوجود آمدن جاذبه‌های گردشگری مانند بازار‌های شناور شده است و علاوه براین، اغلب گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری بانکوک از این کانال‌ها عبور می‌کنند. قایق‌های سن سائپ یا خلانگ در کانال سن سائپ، قایق‌های تندرو چائو فرایا در رودخانه‌ای به همین نام و تاکسی‌های آبی از جمله وسایلی هستند که می‌توانید برای عبور و مرور از مسیر‌های آبی در بانکوک استفاده کنید.
دقت داشته باشید که قایق‌های چائو فرایا در مسیر‌های مختلف تردد دارند و با توجه به رنگ روی آن‌ها قیمت‌های مختلفی دارند. به عنوان مثال قایق‌ها بدون پرچم حدود ۱۰ تا ۱۴ بات و قایق‌های زرد رنگ ۲۰ بات برای جا به جایی مسافران دریافت می‌کنند. در این بین تاکسی‌های آبی بیشترین هزینه را دریافت می‌کنند که گاهی قیمت‌های سرسام آوری را درخواست می‌کنند.
راهنمای حمل و نقل عمومی بانکوک
تاکسی موتوری بانکوک
تاکسی‌های موتوری از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی بانکوک می‌باشد که مشابه ش را در شهر‌های مختلف کشورمان نیز در طول روز مشاهده می‌کنیم. این وسایل نقلیه بیشتر برای افرادی مناسب است که عجله دارند و می‌خواهند در مدت زمان کم ترافیک و شلوغی شهر را پشت سر بگذارند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از حرکت حتما قیمت را مشخص کنید و حتی الامکان برای مسیر‌های دور و خلوت از این تاکسی‌ها استفاده نکنید. این مساله برای افرادی که به تنهایی سفر می‌کنند اهمیت بسیار زیادی دارد.
راهنمای حمل و نقل عمومی بانکوک
مترو بانکوک؛ سریع‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی
یکی از بهترین انتخاب‌هایی که برای تردد در شهر‌های مختلف می‌توان داشت، مترو یا قطار‌های شهری می‌باشد. در سفر به بانکوک نیز می‌توانید بخش زیادی از تردد در سطح شهر را با مترو انجام دهید و در کمترین زمان و با کمترین هزینه به مقصد مورد نظر بروید.
اولین نکته در استفاده از مترو بانکوک خرید ربیت کارت و سکه‌های مترو می‌باشد. ربیت کارت در واقع همان کارت‌های هوشمند بلیط می‌باشد که در ایران نیز استفاده میشود. علاوه براین، از ایستگاه‌های مخصوص مترو می‌توانید سکه‌های مخصوص مترو خریداری کنید و براحتی و با هزینه کم از مترو استفاده نمایید.
مترو بانکوک در حالت کلی شامل ۲ خط می‌باشد که با رنگ‌های آبی و بنفش مشخص شده اند. قطار‌ها با رنگ آبی از ایستگاه راه آهن تا ایستگاه Tao Poon در حرکت هستند و خط ۲ یا همان قطار با حطوط بنفش از ایستگاه Tao Poon تا khlong bang phai تردد دارد.
راهنمای حمل و نقل عمومی بانکوک
ARL بانکوک یا قطار فرودگاه
با توجه به قرار گرفتن فرودگاه‌ها در خارج از شهر، برای تردد مسافران در این مسیر وسایل حمل و نقل عمومی مختلفی در نظر می‌گیرند. برای تردد از فرودگاه سووارنابومی تا مرکز شهر بانکوک قطار‌های ویژه به نام ARL در نظر گرفته شده اند که هر ۱۵ دقیقه یک قطار حرکت می‌کند. آخرین ایستگاه این قطار Phaya thai می‌باشد و در مجموع هشت ایستگاه را تا رسیدن به مرکز شهر باید پشت سر بگذارید.
نکته بسیار مهم در استفاده از قطار فرودگاه یا همان ARL نحوه پرداخت هزینه آن است. با توجه به اینکه ربیت کارت‌ها در این قطار قابل قبول نمی‌باشند، در نتیجه بهترین کار خرید سکه‌های مترو می‌باشد. البته کارت‌های مترو ARL نیز به فروش می‌رسد که خرید آن به صرفه نیست.
راهنمای حمل و نقل عمومی بانکوک
قطار‌های BTS skytrains
علاوه بر جمعیت زیاد مردم ساکن در بانکوک، تعداد بسیار زیاد گردشگران از اقصی نقاط دنیا در این شهر باعث بوجود آمدن ترافیک زیاد در سطح شهر شده است. به طوریکه مترو، تاکسی و اتوبوس پاسخگوی جا به جایی این جمعیت نمی‌باشند. به همین خاطر قطار‌های BTS اسکای‌ترین نیز به عنوان بخشی از حمل و نقل عمومی بانکوک در دسترس هستند. این قطار‌ها که از روی پل‌های مخصوص و در ارتفاع بالاتر از سطح شهر در حرکت می‌باشند، در مجموع دارای دو خط هستند. قطار‌های سوخمیت با رنگ سبز روشن و خط سلیوم با رنگ سبز تیره در مسیر‌های مشخص در حرکت هستند. با خرید ربیت کارت و سکه‌های مترو می‌توانید از بی تی اس اسکای‌ترین نیز استفاده کنید و با هزینه کم و با سریع‌ترین شیوه به مقصد مورد نظر بروید.
راهنمای حمل و نقل عمومی بانکوک
اتوبوس‌های بانکوک
اتوبوس‌های بانکوک مانند بسیاری از شهر‌های دیگر دنیا ارزان‌ترین و در عین حال شلوغ‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی به شمار میرود. این اتوبوس‌ها با رنگ‌های مختلف مانند نارنجی، زرد، سبز، کرم، قرمز و سفید و آبی در مسیر‌های مختلف در تردد هستند و هر یک دارای قیمت‌های مختلفی می‌باشند. استفاده از این وسایل نقلیه مشکلات خاص خودش را دارد و گاهی اوقات به سختی می‌توانید اتوبوس برای مسیر مورد نظرتان را پیدا کنید. هزینه اتوبوس تنها از طریق خرید بلیت‌های مخصوص از ایستگاه قابل پرداخت است.
اتوبوس‌های تندور یا BRT که از مسیر‌های ویژه در تردد هستند یکی دیگر از وسایل حمل و نقل در بانکوک می‌باشد که از ایستگاه ساتورن تا راتچاپروک به صورت مرتب در حرکت هستند.
راهنمای حمل و نقل عمومی بانکوک
توک توک؛ نماد تایلند
در اغلب شهر‌های تایلند و سایر کشور‌های آسیای شرقی توک توک به چشم میخورد. توک توک در واقع نوعی موتور با اتاق کوچک می‌باشد که هزینه بسیار کمی را نسبت به سایر وسایل نقلیه دریافت می‌کند. در دسترس بودن و داشتن هزینه کم از جمله مزایای استفاده از این وسایل می‌باشد. البته در برخی از مواقع بسیاری از گردشگران تنها برای کسب تجربه‌های جدید و خوشگذرانی و آشنا شدن با سبک زندگی مردم این شهر از توک توک استفاده می‌کنند.
نکته بسیار مهم در انتخاب هر یک از وسایل حمل و نقل عمومی بانکوک، توجه به امنیت آن‌ها می‌باشد. از آنجا که اغلب این وسایل شلوغ و پر جمعیت می‌باشند، در نتیجه بهتر است مراقب کیف و چمدان خود باشید. علاوه براین، چانه زدن را در بانکوک و مخصوصا در استفاده از توک توک و قایق و تاکسی‌های آبی فراموش نکنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا