گلاب آدینه و شیرین بینا «غراب شیطون» را افتتاح کردند


گلاب آدینه و شیرین بینا «غراب شیطون» را افتتاح کردند

نمایش «غراب شیطون» از برگزیدگان بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در اولین اجرای خود میزبان گلاب آدینه و شیرین بینا بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه هنری، نمایش «غراب شیطون» به کارگردانی حسن سبحانی مینابی و نویسندگی رضا گشتاسب، 12 آذرماه 98 در تماشاخانه مهر حوزه هنری با حضور جمعی از بازیگران و اساتید تئاتر کشور و استقبال پرشور هنرمندان و علاقه‌مندان به تئاتر روی صحنه رفت.

نمایش «غراب شیطون» تولیدی از واحد نمایش حوزه هنری استان هرمزگان است که در بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در شش عنوان برگزیده شد.

گلاب آدینه استاد باسابقه تئاتر و شیرین بینا بازیگر مطرح کشور در کنار علاقه‌مندان این اثر، به تماشای این نمایش نشستند.

سبحانی کارگردان این نمایش در توضیحی درباره تازه‌ترین اثر خود گفت: نمایش «غراب شیطون» نمایشی آیینی است که به وسیله آیین و فرهنگ بومی هرمزگان به ارزش‌های انسانی نظیر ایثار و شهادت می‌پردازد.

وی در پاسخ به اینکه ایده این اثر از کجا آمده است، گفت: در مشورتی که با رضا گشتاسب نویسنده این نمایش داشتم، ایشان علاقه‌مند بود بر اساس یک موسیقی که در همین نمایش نیز به کار گرفته شده، نمایشنامه‌ای بنویسد. به این ترتیب این نمایش از آن موسیقی محلی و سنتی بسط پیدا کرده است.

کارگردان این نمایش در ادامه به مشکلات و چالش‌های پیش روی هنرمندان عرصه تئاتر دفاع مقدس بخصوص در شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: مشکلات پیش روی ما بیشتر سخت افزاری است. مثلا در استان هرمزگان تنها یک پلاتو آن هم در بندرعباس وجود دارد. در حالی‌که طراحی و میزان‌سن‌های این نمایش برای اجرا در پلاتو مناسب است.

سبحانی افزود: در استان‌هایی مثل هرمزگان سیستم نور، سیستم صوت، اینها اصلا چیز تعریف شده‌ای نیست. مثلا با چراغ قوه به صورت دستی نورپردازی می‌کنیم. ما حتی در سالن‌های اجرای تئاتر در هرمزگان هم با مشکل مواجه هستیم.

گفتنی است، نمایش «غراب شیطون» به کارگردانی حسن سبحانی از 12 تا 22 آذرماه هرشب ساعت 18 در تماشاخانه مهر حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ روی صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان به تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص