طرح صورتک‌ها و ماکت‌های کانون پرورش فکری میامی برگزیده کشوری شد


طرح صورتک‌ها و ماکت‌های کانون پرورش فکری میامی برگزیده کشوری شد

شاهرود - ایرنا - مسوول مرکز کانون پرورشی فکری میامی گفت : طرح شیوه‌های نوین و خلاق کتاب‌خوانی ، صورتک‌ها و ماکت‌های کانون پرورش فکری شهرستان میامی برگزیده کشوری شد.

ثمانه رحیمی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح صورتک‌ها و ماکت‌ها تابستان امسال با اجرای دقیق و متنوع برنامه‌های کتاب‌محور در فرآیند ۹ ماهه برای اعضای کودک و نوجوان، طراحی و پیش‌بینی شده و مورد استقبال قرار گرفت.

وی ادامه داد : صورتک‌ها و ماکت‌ها با کتاب‌های موجود در مرکز به‌عنوان ابزار و امکانات این طرح، به‌منظور معرفی کتاب‌های کم‌خواننده به اعضا و هم‌چنین معرفی تازه‌های کتاب، در قالب فعالیت‌های کتاب‌محور مانند روخوانی و روان‌خوانی، قصه‌خوانی، بلندخوانی، شعرخوانی، بحث و نقد کتاب، نمایش خلاق، کاردستی، بازی و سرگرمی، قصه‌گویی، معرفی کتاب، مسابقه، نمایش فیلم، معرفی ایام، معرفی سرزمین، معرفی شخصیت برای اعضای کودک و نوجوان اجرا شد.

مسئول کانون پرورشی فکری میامی گفت : در این طرح مربی کتابی را به اعضای کانون معرفی، یا کتابی را به اتفاق اعضا روان‌خوانی می‌کند و در ادامه از آن‌ها می‌خواهد تا به‌صورت فردی یا گروهی قسمتی از داستان که مورد توجه قرار گرفته، انتخاب و با استفاده از دورریختنی‌ها به ساخت ماکت یا صورتکی از آن شخصیت بپردازند.

رحیمی افزود : خلاقیت و نوآوری شیوه‌ مورد نظر و تناسب آن با گروه سنی مخاطب، تأثیر طرح در ارتقای سطح مطالعه و آمار امانت کتاب، میزان تنوع در منابع مطالعاتی طرح، در دسترس بودن امکانات و ابزار، میزان مشارکت و تعامل مخاطب در فرآیند اجرا ، استفاده‌ مؤثر از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، میزان تأثیر طرح در افزایش آمار فعالیت‌های کتاب‌محور، برخی از ملاک‌ها و معیارهای داوری طرح‌ها بود.

کانون پرورشی فکری میامی بیش از یکهزار عضو دارد.

شهرستان میامی با جمعیتی بیش از ۴۰ هزارتن با 2 بخش مرکزی و کالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت