فرماندار: گزارش‌دهی گشت‌های تعزیراتی میبد الزامی است


فرماندار: گزارش‌دهی گشت‌های تعزیراتی میبد الزامی است

یزد- ایرنا- معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میبد ، گزارش‌دهی گشت‌های تعزیراتی و نظارتی در ارتباط با گران فروشی و کم فروشی اصناف شهرستان به فرمانداری را خواستار شد.

فرزین خادمی روز چهارشنبه در نشست تعزیرات شهرستان با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: باید با تعامل با اصناف ، روند افزایش قیمت ها و عرضه اقلام را بررسی و از ارتکاب تخلفات جلوگیری کرد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میبد در ادامه به گلایه‌مندی آموزشگاه‌های رانندگی نسبت به کم بودن سهمیه بنزین آنها اشاره کرد.

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت میبد نیز گفت: افزایش قیمت بنزین افزایش قیمت بعضی از اقلام را به دنبال داشت از جمله سبزی و گوجه فرنگی که قیمت مصوب و اعلام شده مرکز استان نسبت به فاکتور ارائه شده از سبزی فروشی‌های شهرستان همخوانی ندارد.

حجت الله خلیلی تصریح کرد: سبزی فروشی‌های شهرستان سبزی‌هایی با کیفیت را از اصفهان آورده و عرضه می‌کنند و به این دلیل این اقلام را طبق فاکتوری که ارائه می‌دهند با مابه‌التفاوتی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان نسبت به نرخ مصوب استان یزد عرضه می‌کنند.

وی یادآور شد: البته به سبزی فروشی‌ها گفته شده بنا به رضایت مشتریان طبق فاکتور خود این اقلام را عرضه کنند ولی در صورت داشتن شاکی بر اساس نرخ یزد پرونده‌سازی می‌شود.

این مسئول با اشاره به کمبود تخم مرغ و عدم عرضه آن توسط تولیدکنندگان میبدی در خود شهرستان، قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ را هشت هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به لزوم مدیریت بازار و تهیه اقلام ضروری ازمرکز استان گفت: با عرضه تخم مرغ با بیش از قیمت مصوب بازار به شدت برخورد می‌شود.

خلیلی ادامه داد: شیر و لبنیات با افزایش قیمت نداشته و با قیمت مصوب هر کیلو شیر بین ۲ هزار و ۸۰۰ تومان تا سقف سه هزار تومان عرضه می‌شود ، همچنین برنج و خواربار نیز تنها ۲ درصد افزایش قیمت مرتبط با کرایه بار به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

وی افزایش قیمت ۱۵ درصد در فروش آهن آلات و پروفیل را یادآور شد و دلیل آن را بودن تولیدکننده و عرضه‌کننده این اقلام در تهران و اصفهان عنوان کرد.

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت میبد با اعلام شماره تلفن ۱۲۴ که مردم می‌توانند گران‌فروشی ها را اطلاع دهند، گفت: افزایش قیمت نان قبل از گران شدن بنزین همزمان با سراسر کشور در استان یزد مصوب شده بود اما به دلایلی این افزایش قیمت در یزد صورت نگرفت و نانوایی‌ها خود به عرضه نان با کم کردن وزن چانه پرداخته‌اند که البته چانه خمیر کمتر از ۲۵۰ گرم پرونده می‌شود.

وی عدم افزایش قیمت نان همزمان با سایر استان‌ها در استان یزد را روا ندانست و در ادامه خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه این اوضاع درسطح استان پیگیری خواهد شد ، با تعطیلی غیرمجاز نانوایی‌ها برخورد می‌شود.

خلیلی اظهار داشت : قیمت گوشت به دنبال افزایش بنزین تغییری نکرده و بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

در این نشست وضعیت تولیدکنندگان تخم مرغ در شهرستان بررسی شد.

به گفته علی اصغر دهقانپور معاون جهاد کشاورزی میبد در حال حاضر یک واحد تخم‌گذار در شهرستان فعال است و تنها می توان برای واحدی که تسهیلات از جهاد دریافت نکرده همچنین یارانه‌ای نمی‌گیرد، تعیین تکلیف به عرضه محصولاتش در شهرستان کرد.

همچنین به بازدید و نظارت بر انبارهای های ثبت شده در سامانه جامع انبارها اشاره شد.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزارنفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایران با چه موشک‌هایی آسمان منطقه را به 2 نقطه در فلسطین اشغالی دوخت؟