بیش از 337 هزار نهال در استان سمنان کاشته می‌شود


بیش از 337 هزار نهال در استان سمنان کاشته می‌شود

مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: امسال برای اولین بار به غیر از هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در 14 آذر سالجاری با شعار نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز، 337 هزار و 400 اصله نهال در استان کاشته می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان علینقی حیدریان ابراز داشت: ۳۳۷ هزار و ۴۰۰ اصله نهال در وسعت ۲ هزار و ۴۱۸ هکتار از مناطق جنگلی استان سمنان کاشته می‌شود که مقدمات برای کاشت درختان از ۲۰ روز پیش شروع شده و با توجه به تغییرات اقلیمی اکنون زمان مناسبی برای کاشت درخت است.

وی ادامه داد: براساس تعریف علمی، استان سمنان دارای جنگل‌های هیرکانی، بیابانی پوشیده از تاغ و سوزنی برگ پوشیده از درختان ارس است و براساس این تعریف از مجموع ۲ هزار و ۴۱۸ هکتار وسعت در نظر گرفته برای جنگل‌کاری دراستان، در وسعت ۱۶۸ هکتار در چهار شهرستان شاهرود، دامغان، میامی و مهدیشهر با کاشت درختان بادام‌کوهی، اورس، فندق، گلابی وحشی و زرشک اقدام به کاشت می‌شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: در وسعت ۱۶۸ هکتار در نظر گرفته‌شده برای جنگل‌کاری، ۵۲ هزار و ۴۰۰ اصله درخت کاشته می‌شود.

وی یادآور شد:۲ هزار و ۲۵۰ هکتار از مجموع ۲ هزار و ۴۱۸ هکتار وسعت در نظرگرفته شده برای جنگل‌کاری، مربوط به جنگل‌های بیابانی است که در هفت شهرستان استان سمنان به جز مهدیشهر درختچه‌های تاغ کاشته می‌شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: ۲۸۵ هزار اصله نهال تاغ در تاغزارهای استان کاشته می‌شود که تمامی نهال‌ها در استان تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام نهال‌های آماده کاشت در جنگل‌های استان به جز زرشک و فندق در استان سمنان تهیه شده است.

حیدریان اظهار داشت: درختکاری در وسعت ۲ هزار و ۴۱۸ هکتار از عرصه‌های جنگلی استان با کمک مشارکت بهره‌برداران، مرتعداران، سازمان‌های مردم نهاد، بسیج و شهرداری‌ها و شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: درختان کاشته شده در جنگل‌های هیرکانی و سوزنی برگ نیازمند آبیاری نیست و تنها نیازمند نگهداری و مراقبت است که براساس تفاهم‌نامه امضا شده مراقبت بر عهده بره‌برداران است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: نهال تاغ نیازمند ۲ سال آبیاری و مراقبت است که این مراقبت و آبیاری به به پیمانکار سپرده شده است و بعد از ۲ سال درختچه‌های تاغ با محیط سازگار می‌شود.

از ۹.۷ میلیون هکتار از عرصه های طبیعی استان سمنان، ۳۵۲ هزار هکتار مناطق جنگلی و ۳.۷ میلیون هکتار مرتع و ۵.۲ میلیون هکتار بیابان است.

از مجموع مناطق جنگلی در استان سمنان، ۵۸ هزار هکتار جنگل های هیرکانی و پهن برگ شامل جنگل ابر و جنگل رودبارک، ۱۵۰ هزار هکتار جنگل سوزنی برگ و ۱۴۴ هزار هکتار جنگل کویری و بیابانی است

۴۶

کد خبر 1327701

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی