دولت ایران حمله به کنسولگری خود در نجف را کار مردم عراق نمی داند


دولت ایران حمله به کنسولگری خود در نجف را کار مردم عراق نمی داند

سخنگوی دولت ایران اعلام کرد حمله به کنسولگری ایران در نجف توسط مردم عراق انجام نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری برنا، «علی ربیعی»، سخنگوی دولت ایران ، در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی درباره تحولات رخ داده در عراق و لبنان اظهار کرد: ما معتقدیم عراق و لبنان به ثبات می‌رسند. خوشحالیم که دولت (عراق) از مرجعیت تبعیت کرد اما دست های خارجی در این باره دخالت کرد. حمله به کنسولگری ایران در نجف توسط مردم عراق انجام نشده است.

منابع عراقی صبح امروز از آتش زدن کنسولگری ایران در نجف برای سومین بار طی ده روز گذشته خبر دادند.

روز چهارشنبه گذشته نیز تظاهرکنندگان این ساختمان را آتش زده بودند و در نتیجه بین نیروهای امنیتی و معترضین ، بیش از 100 نفر در نزدیکی کنسولگری زخمی شده بودند. تهران در این رابطه به بغداد اعتراض کرد ، محمد الحکیم وزیر امور خارجه عراق از همتای ایرانی خود جواد ظریف عذرخواهی نمود.

پیشتر در 4 نوامبر، تظاهر کنندگان خشمگین سعی کردند تا به کنسولگری ایران در کربلا حمله کنند، که با مقاومت نیروهای امنیتی برای محافظت از اماکن مواجه شدند، که منجر به زخمی شدن حداقل 20 نفر از جمله 17 نفر از نیروهای امنیتی شد.

تظاهرکنندگان در عراق در اعتراضات از ابتدای اکتبر خواستار استعفای دولت ، مبارزه با فساد ، بیکاری و شرایط بهتر زندگی هستند. این بزرگترین اعتراضاتی است که از زمان سرنگونی رژیم صدام حسین در سال 2003 در عراق صورت گرفته است. بخش هایی از تظاهرکنندگان همچنین نسبت به نفوذ ایران و نیروهای وابسته به ایران در ساختار تصمیم‌گیری در عراق اعتراض دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا