مدارس استثنایی کشور مناسب سازی می شود


مدارس استثنایی کشور مناسب سازی می شود

کرج - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت : تمامی مدارس استثنایی تا پایان سال 99 مناسب‌سازی می شود.

سید جواد حسینی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز جهانی معلولان در کانون شهید فهمیده کرج ، اظهار داشت: تا پایان امسال یک مدرسه در ۱۵ استان و تا آخر سال ۹۹ مابقی استان ها مناسب‌سازی می‌شود.

وی مناسب سازی را شامل فضا و تجهیزات، محتوا درسی ،معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها ذکر کرد و یادآور شد: برای تحقق این رویکرد نیاز به مشارکت همه دستگاه ها به خصوص خیرین داریم.

وی تصریح کرد: مناسب‌سازی محتوا برای دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار مهم است لذا ۶۰ کتاب تا کنون مناسب سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۲ هزار دانش آموز زیر پوشش مدارس استثنایی در 2 بخش تلفیقی و ویژه فراگیر مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: فراگیرسازی را در سازمان دنبال می کنیم تا دانش آموزان با نیازهای ویژه به سمت تلفیق و در کنار هم قرار گرفتن این افراد با دانش آموزان در مدارس عادی بجز اوتیسمی ها قرار گیرند.

حسینی بیان داشت: در یک هزار و ۶۰۰ مدرسه استثنایی ما حدود ۸۰ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه تحصیل می کنند که بیش از ۷۱ هزار دانش آموز در مدارس تلفیقی مشغول به تحصیل‌ هستند و ۱۲ هزار مدرسه پذیرا نیز ۸۰۰ مدرسه استثنایی پشتیبان دارند.

وی با بیان اینکه در کشور به ۲۰۰ مدرسه استثنایی نیاز داریم ، افزود: ۱۴ استان مدرسه اوتیسم ندارند و ۱۵ استان نیز سالن ورزشی مناسب با دانش آموزان با نیازهای ویژه ندارد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشورادامه داد: در ۲۰ روز آینده بزرگترین مجموعه آبی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه افتتاح می شود.

وی عنوان کرد: در مدارس استثنایی کشور ۲۴ هزار معلم فعالیت دارد.

حسینی اضافه کرد: برای دانش آموزان با نیازهای ویژه یک اردوگاه در مشهد مقدس با ظرفیت ۴۰۰ نفر شب خواب با کمک خیرین ساخته می شود تا دانش آموزان سالی یکبار به این سفر معنوی اعزام شوند.

وی از اجرای طرح زیارت اولی ها، راه اندازی پارلمان اولیا ،استفاده از روش های مدرن در فرآیند تعلیم و تربیت ، توانمندسازی نیروی انسانی ، افتتاح طرح های عمرانی را ازجمله دیگر برنامه های آموزش و پرورش استثنایی کشور برشمرد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشورافزود: هدف راهبردی سند تحول بنیادین تمام ساحتی است تا در تعلیم و تربیت به کیفیت بخشی و عدالت دست پیدا کنیم که این مهم نیز در مدارس استثنایی دنبال می شود.

در این آیین از ۵۰ معلم و دانش آموز مدارس استثنایی موفق و مقام آور در زمینه های ورزشی، هنری ، فرهنگی ، پژوهشی و آموزشی تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه