مشکل آلودگی هوا به دلیل عدم همکاری پلیس حل نمی‌شود


مشکل آلودگی هوا به دلیل عدم همکاری پلیس حل نمی‌شود

تهران- ایرنا- معاون شهردار تهران گفت: مشکل آلودگی هوا به سادگی قابل حل است اما سیمفا وزارت کشور و پلیس همکاری لازم را نمی‌کنند و پلیس تمامی اطلاعات را در اختیار سیمفا قرار می‌دهد اما تاکید کرده که این اطلاعات محرمانه است و نباید در اختیار شهرداری قرار بگیرد، به همین دلیل آلودگی رفع نمی‌شود و شهرداری به این اطلاعات نیاز دارد.

محسن پور سیدآقایی عصر چهارشنبه در کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلان شهرها در سازمان محیط زیست اظهار داشت: برای اینکه آلودگی حل شود باید تمام تردد خودروها دائما چک شود و مجموعا تعداد آن‌ها بیش از ۳ میلیون است که اطلاعات از طرف پلیس برای سیمفا ارسال می‌شود که اگر معاینه فنی ندارد، جریمه شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر همکاری پلیس و سیمفا بهتر شده و در روز اطلاعات معاینه فنی حدود دو میلیون خودرو به شهرداری ارسال می‌شود اما ما نمی‌توانیم خودروها را بررسی کنیم.

پور سید آقایی تصریح کرد: سیمفا تنها استعلام معاینه فنی را می‌فرستد و به ۲ میلیون رسیده است و باید به ۴ میلیون برسد.

وی ادامه داد: پلاک که برای وزارت کشور فرستاده می‌شود باید نوع خودرو، سال ساخت خودرو، نوع سوخت و کاربراتوری و انژکتوری آن مشخص شود و راه نظارت دوربین است اما سیمفا تنها داشتن یا نداشتن معاینه فنی را به شهرداری اعلام‌ می‌کند.

او تصریح کرد: همچنین کد مرکز صادر کننده معاینه فنی بسیار مهم است زیرا برخی مراکز کد معاینه برتر می‌دهند که تخلف است.

معاون شهردار تهران گفت: این موضوعات و اطلاعات را پلیس به وزارت کشور می‌دهد و در سیمفا وجود دارد و سالهاست که وزارت کشور می‌گوید پلیس اطلاعات را در اختیار شهردار قرار نمی‌دهد و محرمانه است و به همین سادگی مردم در شهر به دلیل آلودگی می‌میرند.

پور سید آقایی با بیان اینکه مقرر شده است طی هفته آینده به افرادی که می‌خواهند موتورسیکلت خود را تعویض کنند، وام ۴ درصدی ارائه دهیم، افزود: به همین منظور حدود ۳۰ هزار موتورسیکلت برای تعویض آماده شده و قیمت این موتورها حدود ۱۲ میلیون تومان است.

سرور پلیس پاسخگوی این حجم از اطلاعات نیست

سرهنگ احمد قنبری مسئول فناوری اطلاعات پلیس راهور ناجا در پاسخ به درخواست معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: بنا به دستور وزیر کشور اطلاعات بر خط و خام دیتا باید در ناجا بیاید و در حال انجام است و در خصوص سرورها با تاکید وزیر کشور در حال انجام است، اما ما مشکل داریم و سرورها با این حجم پاسخگو سیمفا نیست و تنها می‌تواند دیتا ۳ میلیون خودرو را بدهد.

وی ادامه داد: وزارت کشور هنوز سیمفا را در اختیار پلیس قرار نداده است. معاونت فاوا ناجا به معاون ریاست جمهوری محمد باقر نوبخت نامه ای ارسال کرد تا با بودجه‌ای توان سرورها افزایش یابد که پاسخی نگرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه