افزایش 7برابری بلایای خانمان‌برانداز!/ افزایش آمار ترک مسکن به دلیل تغییرات اقلیمی


افزایش 7برابری بلایای خانمان‌برانداز!/ افزایش آمار ترک مسکن به دلیل تغییرات اقلیمی

امروزه، شاهد جهش بزرگی در آمار ترک خانه در سراسر جهان، به دلیل افزایش وقوع بلایای طبیعی هستیم.

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ در حال حاضر، احتمال آوارگی مردم سراسر جهان، به دلیل بلایای طبیعی همچون گرمایش بیش از حد، سیل، آتش‌سوزی، زلزله و فوران آتشفشان، هفت برابر افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است که امروزه، بسیاری از تغییرات اقلیمی، به خصوص تغییرات آب و هوایی، بسیاری از افراد سراسر جهان را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرده که طی چند سال گذشته، به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

آخرین تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط یکی از بزرگترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی جهان، آکسفام (Oxfam)، در خصوص نظارت بر جابجایی داخلی، نشان می‌دهد که در سال 2008، تعداد 201 بلای طبیعی به دلیل تغییرات آب و هوایی رخ داد، که افراد زیادی را مجبور به ترک خانه‌های خود و پناه بردن به مرزهای کشور کرد.

گفتنی است که این آمار تا سال 2012 تقریبا ثابت ماند و در سال 2013 جهش قابل توجهی را تجربه کرد و به 607 بلایای طبیعی این چنینی افزایش پیدا کرد. پس از کاهش اندکی که وقوع این حوادث در سال 2016 به خود دید، باز هم یک رشد چشمگیر روی داد که در سال 2018، به 1518 رویداد تخریب‌کننده رسید.

آکسام در گزارش خود خاطرنشان کرد: "گرچه هیچ کس از این بلای طبیعی مصون نیست، اما عمده کشورهایی که در معرض چنین خطراتی قرار دارند، فقیر هستند. هشتاد درصد از آوارگان طی دهه گذشته در آسیا بودند که یک‌سوم از فقیرترین مردم جهان را تشکیل می‌دادند." آکسفام، برای به حداقل رساندن تاثیر این بحران بر زندگی مردم، خواستار کاهش فوری میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

در نمودار ارائه شده، تعداد بلایایی که از سال 2008 تا 2018 مردم سراسر جهان را آواره کرد مشاهده می‌کنید؛

افزایش 7برابری بلایای خانمان‌برانداز!/ افزایش آمار ترک مسکن به دلیل تغییرات اقلیمی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی