سوپ سیر مخصوص مبتلایان به آنفلوآنزا


ابتدا پیاز و نیمی از سیر را رنده و بقیه را ریز خرد کنید. کره و روغن را داخل ظرف مناسبی بریزید و داغ کنید و بعد به ترتیب پیاز، سیر خرد شده و سیر رنده شده را در آن تفت دهید تا نرم شود.

سوپ سیر مخصوص مبتلایان به آنفلوآنزا
چی لازم دارم:

عصاره مرغ – به میزان لازم
سیر - ۱۰عدد
کره - ۲۵گرم
پیاز – یک عدد
روغن – یک قاشق سوپ خوری
آرد - ۳قاشق سوپ خوری
سرکه سیب - یک قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ - ۲عدد
نمک - به میزان لازم
فلفل - به میزان لازم

چطور بپزم:

ابتدا پیاز و نیمی از سیر را رنده و بقیه را ریز خرد کنید. کره و روغن را داخل ظرف مناسبی بریزید و داغ کنید و بعد به ترتیب پیاز، سیر خرد شده و سیر رنده شده را در آن تفت دهید تا نرم شود. پس از تغییر رنگ سیر و پیاز، آرد را کم کم اضافه کنید و ۲ دقیقه تفت دهید. سپس نمک، سرکه، عصاره مرغ و مقداری آب اضافه کنید و بگذارید سوپ حدود ۳۰تا۴۰دقیقه با حرارت متوسط بجوشد. پس از آماده شدن سوپ، زرده‌های تخم مرغ را جداگانه با چنگال هم بزنید و اضافه کنید تا سوپ یک دست شود، پس از مخلوط کردن زیر حرارت را خاموش کنید تا نجوشد، سوپ را در کاسه بریزید و با تکه‌های نان برشته و پودر موسیر و سیر تزیین کنید.

نکات

در صورت تمایل مقداری نعناع داغ هم به سوپ اضافه کنید.
بهتراست داخل سوپ مقداری پودر موسیر و پودر سیر هم بیفزایید.
در صورت تمایل مقداری مرغ پخته شده وریش شده هم به سوپ اضافه کنید.
مزیت فوق‌العاده یک کاسه سوپ سیر این است که می‌تواند به تسکین علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا مانند سرفه، حالت تهوع، ضعف، گرفتگی بینی و ... کمک کند. سیر حاوی روغن‌های معطر است که به عنوان شاخص‌های ضد باکتری و ضدعفونی‌کننده در بدن عمل می‌کند.

نوروویروس، نوعی ویروس است که به دستگاه گوارش حمله و آن را آلوده می‌کند و سبب بروز استفراغ، اسهال و دل درد می‌شود. نورو ویروس به راحتی با تماس دست، اشیا، مدفوع یا استفراغ یک بیمار، گسترش می‌یابد.
سیر حاوی مواد مغذی فوق‌العاده از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. برخی از ویتامین‌های موجود در سیر عبارت اند از ویتامین C، B۶ و B۱. افزون بر این، سیر دارای منگنز، سلنیوم و فیبر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی