بیش از 11 هزار بیمار ایام اربعین در قصرشیرین ویزیت شدند


بیش از 11 هزار بیمار ایام اربعین در قصرشیرین ویزیت شدند

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: در ایام اربعین امسال 11 هزار و 631 بیمار در بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان ویزیت شده و از خدمات درمانی استفاده کردند.

مرادعلی تاتار روز چهارشنبه در جلسه کارگروه بهداشت و درمان قصرشیرین با قدردانی از خدمات صورت گرفته از سوی پرسنل بهداشت و درمان افزود: موقعیت شهرستان مرزی و وجود ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان با عراق و باتوجه به اینکه قصرشیرین یک منطقه گرمسیری است و به عنوان قشلاق پذیرای جمعیت چند هزار نفری عشایر است می تواند زمینه بروز و انتقال بعضی بیماری ها باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به انجام اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی شاخص های این شهرستان در این خصوص بسیار بالا بوده و تقویت شاخص‌های بهداشتی نیازمند هم افزایی دستگاه های مختلف است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: مقوله سلامت و بهداشت مردم مهم ترین موضع جامعه است و ادارات باید برای تقویت شاخص های بهداشتی در شهرستان تعامل و همکاری خوبی داشته باشند.
تاتار در ادامه از فعالیت خانه های مشارکت به منظور تقویت محلات برای شناسایی آسیب های بهداشتی خبر داد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین هم در این جلسه گفت: سه مورد مشکوک مبتلا به بیماری آنفلوانزا در این شهرستان شناسایی شد که پس از مداوا و درمان از بیمارستان مرخص شدند.
دکتر رضا منصوری افزود: آنفلوانزا چالش این فصل است از این رو مراقبت های بهداشتی و پیشگیرانه باید برای مقابله با آن افزایش پیدا کند.
وی گفت: بیماران قلبی و عروقی، بیماران تنفسی، کودکان و کسانی که دارای مشکلات تنفسی هستند در این بیماری آسیب پذیر هستند.

آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است.

آنفلوانزا سبب ضعف و ناخوشی کامل در فرد شده و این بیماری را باید به ویژه نزد سالخوردگان و افراد مبتلا به ناراحتی‌های مزمن، قلبی و عروقی ‌جدی تلقی کرد.

آنفلوانزا را یک بیماری واگیر شدید معرفی می‌کنند که از طریق سرفه یا عطسه و ترشحات بدن منتقل می‌شود.

علائم این بیماری معمولا یک تا چهار روز پس از ورود ویروس به بدن تظاهر می‌یابد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق، دارای ۲ مرز رسمی فعال خسروی و پرویزخان است.قصرشیرین دارای ۲ بخش سومار - نفت شهر و بخش مرکزی است که بخش مرکزی این شهرستان دارای ۲۸ روستای خالی از سکنه و ۲۵ روستای دارای سکنه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر