هیچ مرکزی در ایران بدون متخصص بیهوشی قلب نیست


هیچ مرکزی در ایران بدون متخصص بیهوشی قلب نیست

رئیس دومین کنگره بین المللی بیهوشی قلب گفت: مرکزی نداریم که فلوشیپ بیهوشی جراحی قلب در آن حضور نداشته باشد.

هیچ مرکزی در ایران بدون متخصص بیهوشی قلب نیستبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا جهانگیری فرد، رئیس دومین کنگره بین المللی بیهوشی قلب در دومین کنگره بین المللی بیهوشی قلب که در سالن همایش‌های رازی علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل پیچیدگی بیهوشی قلب این رشته برای نخستین بار در سال ١٩٧٠ ایجاد شد.

او ادامه داد: نخستین بیهوشی در سال ١٨۵٢ در ایران انجام شد و استادان برجسته‌ای در رشته‌های بیهوشی از جمله بیهوشی قلب داریم.

رئیس دومین کنگره بین المللی بیهوشی قلب تصریح کرد: در سال ١٣٩٠ کوریکولوم بیهوشی قلب تدوین شد و در سال ٩٧ کوریکولوم بازنگری شد. ٨ مرکز آموزش فلوشیپ قلب در کشور داریم و حدود ٢٢٣ عضو انجمن بیهوشی قلب داریم که ١۵٠ نفر فلوشیپ جراحی قلب هستند و مرکزی نداریم که فلوشیپ بیهوشی جراحی قلب در آن حضور نداشته باشد.

جهانگیری بیان کرد: جراحی قلب پیچیده است و نیازمند تخصصی بودن بیهوشی قلب است و توجه به هوشیاری بیمار حتی پس از جراحی حائز اهمیت است.

بیهوشی فقط مربوط به اتاق عمل نیست

رئیس دومین کنگره بیهوشی قلب با بیان اینکه بیهوشی فقط مربوط به اتاق عمل نیست، گفت: ما علائم بیمار را از قبل از اتاق عمل و روند به هوش آمدن بیمار را پس از جراحی که بسیار حائز اهمیت است، بررسی می‌کنیم. این موضوع باعث کاهش بار مالی در نظام سلامت و رضایتمندی بیمار می‌شود.بیشتر بخوانید: انجام ۲۶۰ پیوند قلب در بیمارستان مسیح دانشوری
او ادامه داد: بیهوشی در اتاق عمل به عنوان یک رشته‌ تک، شناخته می‌شود. در حال حاضر اکوکاردیوگرافی را متخصصان بیهوشی قلب در اتاق عمل انجام می‌دهند، باید توجه داشت که جراحی قلب متفاوت از جراحی‌های عادی بوده و حمایت قلبی و ارگان‌های مختلف بدن در این نوع جراحی متفاوت است و بیماران تحت جراحی قلب نیازمند اقدامات پیشرفته بیهوشی هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان