28 درصد داوطلبان انتخابات مجلس در خراسان شمالی زن هستند


28 درصد داوطلبان انتخابات مجلس در خراسان شمالی زن هستند

بجنورد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی اعلام کرد: 28 درصد از داوطلبانی که تاکنون برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان نام‌نویسی کرده‌اند، بانوان هستند.

ولی الله حیاتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در محل ستاد انتخابات مرکز این استان، اظهار داشت: تاکنون ۲۵ نفر در حوزه های انتخابیه این استان ثبت‌نام کرده اند که ۲۸ درصد آنان از بانوان و ۷۲ درصد مرد هستند.

وی افزود: در دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تنها ۵ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می دادند اما در این دوره مشارکت بانوان تاکنون افزایش چشمگیری داشته است.

وی اظهار داشت: از مجموع ثبت نام کنندگان این دوره ۱۶ نفر مربوط به حوزه انتخابیه بجنورد، پنج نفر اسفراین و چهار نفر نیز مربوط به حوزه انتخابیه شیروان است.

حیاتی افزود: از این داوطلبان ۴ نفر دارای مدرک دکتری، ۱۸ نفر کارشناسی ارشد، یک نفر حوزوی و ۲ نفر نیز معادل فوق لیسانس هستند.

به گفته وی تاکنون تنها یک تن از نمایندگان سابق استان در مجلس شورای اسلامی، برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس نام نویسی کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: همزمان با نام‌نویسی هر داوطلب، استعلام وی به صورت برخط (آنلاین) به مراکز چهارگانه ارسال شده و نتیجه آن نیز در ۲۴ ساعت به اطلاع وی خواهد رسید.

حیاتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات در یان استان اندیشیده شده است اظهار داشت: تاکنون ۹ هیات اجرایی در استان تشکیل شده است.

کار نامنویسی از داوطلبان نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دهم آذرماه در کشور آغاز شد که این روند تا ۱۶ آذرماه جاری ادامه خواهد داشت.

نامنویسی داوطلبان نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در استان خراسان شمالی از ۱۵ آذر آغاز می شود که به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه برگزار خواهد شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در این مجلس نیز در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش