نگارخانه استاد «مهدی اسماعیلی مود» در بیرجند افتتاح شد


نگارخانه استاد «مهدی اسماعیلی مود» در بیرجند افتتاح شد

بیرجند - ایرنا - نگارخانه استاد «مهدی اسماعیلی مود» از استادان برجسته خوشنویسی کشور و خراسان جنوبی همزمان با برپایی نمایشگاهی از آثار اساتید و داوران جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در بیرجند افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی روز چهارشنبه در آیین افتتاح این نگارخانه گفت: نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی مود از نظر کیفیت نور و سایر امکانات استاندارد است.

ناصر نبی زاده افزود: این نگارخانه به عنوان بخشی از خانه فرهنگ بیرجند از سال ۹۰ تا ۹۸ به اتمام رسیده که ۲۰۰ میلیون تومان هزینه ساخت و ۵۰ میلیون تومان هزینه تجهیز آن شده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه نگارخانه استاد اسماعیلی مود محل مناسبی برای نمایش آثار هنرمندان باشد ادامه داد: در راستای برگزاری جشنواری ملی خوشنویسی رضوی ۳۸ اثر از آثار خوشنویسی و نقاشی- خط اساتید برجسته خوشنویسی ایران در این نمایشگاه از امروز به نمایش گذاشته شد و تا ۲۱ آذر نیز ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ جنوبی بیان‌ کرد: همچنین به بهانه اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی، نمایشگاه آثار برگزیدگان این جشنواره در محل نگارخانه ابوذر با نمایش بالغ بر ۷۰ اثر افتتاح شد.

وی با بیان اینکه تکمیل خانه فرهنگ بیرجند به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد گفت: برای این مهم از سوی استانداری و وزارت‌خانه قول‌هایی داده شده است.

نبی‌ زاده با ابراز امیدواری از اینکه بخش نمایشگاهی خانه فرهنگ در سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد یادآور شد: تماشاخانه پروفسور کامیابی مسک، نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی مود، بخش اداری و کلاس‌های آموزشی از دیگر بخش‌های خانه فرهنگ بیرجند است.

استاد مهدی اسماعیلی مود سال ۱۳۴۴ در بخش مود خراسان جنوبی چشم به جهان گشود و پس از تحصیلات ابتدایی و متوسطه، خوشنویسی را به طور جدی از سال ۱۳۶۵ همزمان با تاسیس انجمن خوشنویسان بیرجند زیر نظر استاد پرویز نیک بین آغاز و سپس از محضر استادان بزرگ خوشنویسی چون استاد کابلی، استاد فلسفی و استاد حیدری کسب فیض کرد.

وی از چهره‌های شاخص و تنها دارنده مدرک درجه یک هنری خوشنویسی در استان خراسان جنوبی است که سال‌ها در حوزه خوشنویسی فعالیت داشته است.

اسماعیلی مود تاکنون در ۱۸ جشنواره بزرگ خوشنویسی موفق به کسب مقام کشوری شده و برپایی پنج نمایشگاه در خارج از کشور که سه مورد آن در پاکستان و ۲ مورد دیگر در کشورهای بنگلادش و قطر بوده از جمله اقدامات او در کارنامه هنری اش است.

وی همچنین از جمله خوشنویسان برگزیده جشنواره جهان اسلام شمرده می‌شود.

اولین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) به میزبانی بیرجند در حال برگزاری است و امشب اختتامیه آن برگزار می‌شود.

«نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث و نقاشی خط» از جمله قالب‌های جشنواره ملی خوشنویسی رضوی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...