ایجاد تعاونی و کسب‌وکارهای بزرگ با رویکرد ایده کوچک و سرمایه اندک


ایجاد تعاونی و کسب‌وکارهای بزرگ با رویکرد ایده کوچک و سرمایه اندک

کرسی دانشجویی با موضوع توسعه فرهنگ کسب و کار تعاونی به همت جهاد دانشگاهی گلستان و با حضور رئیس خانه تعاونگران استان و رئیس اداره تشکیل تعاونی های استان در دانشگاه جامع علمی کاربردی جهاددانشگاهی گرگان برگزار شد.

رئیس خانه تعاونگران استان گلستان در این کرسی دانشجویی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که ذهن افراد و به خصوص افراد تحصیل کرده و دانشجو را به خود مشغول می‌کند مسئله اشتغال است.

امید شکری با بیان اینکه مسئله اشتغال به معضلی تبدیل شده که تمام افراد جامعه به خصوص افراد تحصیل کرده و دانشجویان را درگیر کرده است، گفت: یکی از راهکارهایی که می تواند باعث ایجاد اشتغال شود، راه اندازی یک کسب و کار تعاونی است به این معنا که عده ای از افراد با همکاری هم در جهت ایجاد کسب و کار پایدار فعالیت کنند.

وی در ادامه بیان کرد: برای راه اندازی یک کسب و کار تعاونی اولین الزام تعدد افراد است، به این معنا که تعاونی باید به دنبال جمع آوری ایده کوچک و سرمایه اندک در جهت ایجاد کسب و کار بزرگ باشد.

رئیس خانه تعاونگران استان گلستان با اشاره به اینکه حداقل افرادی برای راه اندازی تعاونی، ۷ نفر است، تصریح کرد: اولین اقدامی که افراد باید برای راه اندازی کسب و کار انجام دهد این است که موضوع شرکت تعاونی، هدف از تشکیل آن و ظرفیت خدماتی که افراد در شرکت تعاونی می خواهد ارائه دهند به طور مشخص در نظر بگیرند.

همچنین در ادامه رئیس اداره تشکیل تعاونی های استان گلستان نیز گفت: از ۱۱ هزار و ۵۲۶ تعاونی که در استان گلستان به ثبت رسیده، تنها ۲۷۴۵ تعاونی فعال هستند.

سیدزمان حسینی، به ویژگی‌های یک تعاونی موفق اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی تعاونی‌های فعال استفاده از افراد تحصیل کرده و متخصص در کنار افراد باتجربه است که به نوعی تجربه همراه با فکر و تخصص در کنار هم قرار گرفته و باعث پیشرفت و موفقیتشان شده است. ویژگی دیگر تعاونی های موفق، داشتن هدف و دوراندیشی در تعاونی است.

وی افزود: تشکیل اتاق فکر به موفقیت یک تعاونی کمک شایانی خواهد کرد و می تواند سومین ویژگی یک تعاونی موفق باشد و این در صورتی است که این افراد متشکل از افراد باتجربه، اقتصاددانان و حتی اساتید دانشگاه ها باشند که به نوعی باعث تضمین موفقیت یک تعاونی می شود.

رئیس اداره تشکیل تعاونی های استان گلستان بیان کرد: چهارمین ویژگی، کمک به افرادی است که منتخب اکثریت اعضاء تعاونی هستند و به خاطر کسب موفقیت تعاونی باید از آن ها حمایت شود.

حسینی ویژگی دیگر یک تعاونی موفق را توسعه سرمایه مالی تعاونی دانست و گفت: سود تعاونی نباید راکد باقی بماند، بلکه باید در جهت سود دهی بیشتر از آن استفاده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022