آغاز به‌کار اولین جشنواره ملی مرز امن در کرمانشاه


آغاز به‌کار اولین جشنواره ملی  مرز امن  در کرمانشاه

اولین جشنواره ملی پوستر و کارتون «مرز امن» با نمایش آثار برگزیده این جشنواره در کرمانشاه آغاز به‌کار کرد.

فخرالدین دوست‌محمد دبیر اجرایی این جشنواره در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز به‌کار این جشنواره از 12 آذرماه در محل نگارخانه شهر کرمانشاه، گفت: این جشنواره با برپایی نمایشگاه آثار برگزیده پوستر و کارتون همراه است و تا 19 آذر ادامه برپا است.

وی افزود: با اعلام فراخوان جشنواره، در مجموع 278 اثر از 69 هنرمند در بخش کارتون و 311 اثر از 97 هنرمند در بخش پوستر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

دوست محمد تصریح کرد: با داوری صورت گرفته در نهایت در بخش کارتون 36 اثر و در بخش پوستر 26 اثر برای ارائه در نمایشگاه این جشنواره انتخاب شد.

دوست محمد با بیان اینکه موضوع تمامی کارتون‌ها و پوسترهای به نمایش درآمده در این جشنواره در خصوص امنیت مرز و نشان دادن تلاش مرزبانان بی‌ادعای کشور در تامین امنیت است، گفت: رشادت و فداکاری‌های بسیاری از سوی نیروهای مرزبانی برای تامین امنیت مرزهای کشور صورت می‌گیرد، اما این تلاش ها آنطور که باید دیده نشده و برای نشان دادن این رشادت‌ها به مردم این جشنواره آغاز به کار کرده است.

این هنرمند کاریکاتوریست افزود: هدف دیگر برگزاری این جشنواره نیز نشان دادن اهمیت امنیت مرز است، اینکه در صورت وجود این امنیت چه فعالیت‌هایی می‌تواند در کشور صورت گیرد و یا اینکه در نبود این امنیت چه بلاها و مصیبت‌هایی دامن کشور را می‌گیرد.

دبیر اجرایی جشنواره ملی مرز امن خاطرنشان کرد: در آیین اختتامیه این جشنواره که ساعت 15 روز 19 آذرماه در محل آمفی تئاتر اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار می‌شود، از نفرات برگزیده تجلیل می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای جشنواره به خاطر بکر بودن موضوع آن گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمده و قرار است این جشنواره در سالهای آتی حتی در سطح بین المللی برگزار شود و نمایشگاه آن نیز در سایر کشورهای همسایه برگزار شود.

نمایشگاه کارتون و پوستر "مرز امن" از 12 تا 19 آذرماه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر و 15 تا 20 شب در محل نگارخانه شهر پذیرای علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی