معاون قوه قضاییه: وجود هر گونه خط قرمز در دستگاه قضا خروج از عدالت است


معاون قوه قضاییه: وجود هر گونه خط قرمز در دستگاه قضا خروج از عدالت است

کاشان- ایرنا- معاون قوه قضاییه و رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: دستگاه قضا در ارتباط با مفاسد هیچ‌گونه خط قرمزی ندارد زیرا اگر چنین خط قرمزی داشته باشد، به معنای خروج از عدالت و عدلیه است.

حجت الاسلام شکرالله بهرامی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران کاشان تصریح کرد: قوه قضاییه هرگز اجازه نخواهد داد که در ارتباط با مفاسد اقتصادی و مفاسد دیگر خط قرمزی وجود داشته باشد و اجازه ایجاد خط قرمز به خود را هم نخواهد داد.

وی با اشاره به پیگیری قوه قضاییه در بحث مفاسد اقتصادی تاکید کرد: همچنین در مورد اخلال‌گران و کسانی که دست به تخریب می‌زنند، اشد مجازات اجرا خواهد شد و اجازه نخواهد داد که امنیت، آسایش و آرامش مردم از بین برود.

معاون قوه قضاییه افزود: با وجود اینکه این قوه وظیفه راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی را ندارد اما با حمایت دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور، واحدهای زیادی را به چرخه تولید بازگردانده است.

وی اضافه کرد: دیدگاه قوه قضاییه آن است که هیچ واحد تولیدی نباید تعطیل شود زیرا با قوای دیگر متفق و متحد است تا رونق تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری تحقق یابد و مشکلات موجود در کشور را برطرف کند.

بهرامی در ادامه بیشترین پرونده‌های قضایی را مربوط به چک، مواد مخدر و ضرب و جرح عنوان کرد و خطاب به متهمان یادآور شد: مسیر زندگی درست با این مسایل ممکن نیست، بلکه راه زندگی بر اساس آیه‌های قرآنی و آبادانی است.

وی همچنین اظهار کرد: مواد مخدر آسیبی است که استعمارگران سر راه جوانان گذاشتند و بیشترین شهیدان هم در زمان حاضر در راه مبارزه با این پدیده تقدیم می‌شود اما استعمارگران، سوداگران و قاچاقیان مواد مخدر به جوانان ما رحم نمی‌کنند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه به اجرای برنامه ۲۰ ساله قوه قضاییه که شامل چهار برنامه پنج ساله می‌شود نیز اشاره کرد و گفت: یکی از اقدام‌های این قوه پیشگیری از وقوع جرم با رویکرد آسیب‌شناسی است که خوشبختانه در همه موارد از جمله فرار سربازان از خدمت کاهش آمار داشته‌ایم.

وی از سربازان فراری خواست به خدمت بازگردند و تاکید کرد: اگر افراد خودشان داوطلبانه برگردند، مجازات نمی‌شوند و پرونده آنها پس از پایان خدمت نیز بدون مشکل بسته خواهد شد.

بهرامی با اشاره به ایجاد دادسرای نظامی کاشان در آینده نزدیک افزود: این دادسرا راه‌اندازی می‌شود تا مردم برای رسیدگی به شکایت مجبور به سفر در مسافت طولانی تا مرکز استان اصفهان نباشند و دادسرای عادلانه در اختیار همه قرار گیرد.

وی با اشاره به سفر مسوولان قوه قضاییه به استان اصفهان نیز گفت: دستگاه قضا در ارتباط با نیروها، محتوا و سرعت پرونده‌ها برنامه دارد و سفر هر دو هفته یک‌بار رییس این قوه به استان‌ها نیز با این هدف است که دادرسی سریع و دقیق پیش برود و اجرا شود.

رییس قوه قضاییه به همراه یک هیات عالی قضایی برای بررسی آخرین مسایل قضایی و حقوقی اصفهان به این استان سفر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس