روسیه بررسی مسئله گسترش گروه نرماندی را تکذیب کرد


 روسیه بررسی مسئله گسترش گروه نرماندی را تکذیب کرد

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به سخنان معاون وزیر خارجه آمریکا درباره مباحثاتی درباره امکان افزایش ترکیب کشورهای عضو گروه نرماندی برای حل و فصل مناقشه در اوکراین، این مسئله را تکذیب کرد.

به گزارش افکارنیوز،

چاپ مسکو، امروز نوشت: وزارت امور خارجه روسیه به اظهارات "دیوید هیل" معاون وزیر امور خارجه آمریکا در مسائل سیاسی درباره مباحثاتی درباره امکان افزایش کشورهای عضو "گروه نرماندی" (روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه) پاسخ داد.

اخبار بین‌الملل- وزارت خارجه روسیه یادآور شد، به نظر میرسد، منظور وزارت امور خارجه آمریکا، طبق معمول، مباحثات در شبکه‌های اجتماعی باشد، چرا که چنین مسئله‌ای مطرح نیست.

روز گذشته هیل در جلسه شنود در کنگره آمریکا گفت: «ایالات متحده در حال مذاکره با آلمان و فرانسه درباره امکان گسترش "گروه نرماندی" است و مباحثاتی درباره تلاش برای گسترش این گروه وجود دارد که من شما را در جریان آن قرار می دهم.»

این دیپلمات یادآور شده بود که آمریکا به دلایل تاریخی نقشی در "گروه نرماندی " ندارند، ولی از امکان افزایش کشورهای شرکت کننده در آن استقبال می‌کند.

آمریکا و ناتو تمایلی برای کمک به حل مشکلات اوکراین ندارند

علاوه بر این، "آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه هم همکاری آمریکا و ناتو برای بازگشت شبه جزیره کریمه به اوکراین را «رویای مقامات کی‌یف» نامید.

این سناتور در واکنش به پیشنهاد " ولادیمیر زلنسکی " رئیس جمهوری اوکراین در این باره که وضعیت پیرامون شبه جزیره کریمه می‌تواند در چارچوب مذاکراتی سه جانبه بین روسیه،اوکراین و آمریکا بررسی شود، گفت: «بازگشت کریمه با کمک آمریکا و همچنین بازگشت دونباس به کمک ناتو غیرممکن است، برای اینکه آمریکا نه توان و نه تمایل آن را دارد که به دولت اوکراین کمک کند و ناتو هم حتی تلاش نمی کند که به مشکلات در اوکراین کمک کند.»

پیش از این "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه هم در واکنش به نظریه مطرح شده از سوی زلنسکی تاکید کرد، همانطور که بارها از سوی مقامات مسکو در سطوح مختلف اعلام شده، بررسی وضعیت کریمه غیرممکن است و روسیه در این باره با هیچکس مذاکره نخواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید