150 دانش آموز از سروآباد عازم مناطق عملیاتی غرب شدند


150 دانش آموز از سروآباد عازم مناطق عملیاتی غرب شدند

سنندج - ایرنا - 150 نفر از دانش آموزان دختر مدارس متوسطه شهرستان سروآباد روز چهارشنبه در قالب ششمین کاروان اردوی راهیان نور عازم مناطق عملیاتی غرب کشور شدند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه سروآباد در حاشیه بدرقه این کاروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کاروان در قالب سه اتوبوس به مناطق عملیاتی غرب کشور در شهرستان های مریوان و سنندج اعزام شدند.

سرهنگ محسن کریمی یادآور شد: روز اول بازدید از مناطق عملیاتی خانم‌شیخان و یادمان شهدای زریوار مریوان و روز دوم نیز بازدید از مناطق عملیاتی تپه الله اکبر و باشگاه افسران سنندج از مهمترین برنامه های کاروان راهیان نور دانش آموزی در این اردوی ۲ روزه است.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه سروآباد اضافه کرد: اعزام کاروان اردوهای راهیان نور با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و آشنایی دانش آموزان با رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

شهرستان سروآباد با جمعیت ۵۲ هزار نفری در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از ۴۰۰ شهید و ۷۰۰ آزاده و جانباز تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

از مجموع هفت یادمان دوران دفاع مقدس در استان کردستان ۲ یادمان در سروآباد قرار دارد، این شهرستان ۲۴ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان