تنوع رشته‌های فیزیک در دانشگاه اراک سرمایه‌ای باارزش است


تنوع رشته‌های فیزیک در دانشگاه اراک سرمایه‌ای باارزش است

اراک - ایرنا - مدیر گروه فیزیک دانشگاه اراک گفت: تنوع رشته‌های فیزیک در این دانشگاه سرمایه‌ علمی باارزشی است و این دانشگاه در تنوع گرایش‌های فیزیک در بین دانشگاه‌های کشور سرآمد است.

پرفسور «غلامرضا نبیونی» روز چهارشنبه در آیین روز فیزیک دانشگاه اراک افزود: این مرکز آموزش عالی از با سابقه‌ترین دانشگاه‌های کشور است و رشته فیزیک در آن قدمت ۵۰ ساله دارد.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه اراک در تمامی رشته های فیزیک و دوره‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دوره های محققان پسا دکتری به تحقیق و پژوهش اشتغال دارند.

مدیر گروه فیزیک دانشگاه اراک خاطرنشان کرد: گروه فیزیک این دانشگاه در رشته فیزیک علوم و مهندسی کارشناسی، گرایش های پنجگانه فیزیک و ۲ رشته فیزیک علوم فناوری نانو، گرایش نانوفیزیک و فیزیک زمین در دوره کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

نبیونی افزود: دانشجویان دوره دکتری در گرایش‌های مختلف اتم مولکولی، فیزیک پلاسما، ماده چگالی یا فیزیک حالت جامد، فیزیک بنیادی، فیزیک هسته ای در این دانشگاه به تحقیق و پژوهش اشتغال دارند.

وی ادامه داد: ۴۰۰ دانشجو در سه رشته و پنج گرایش فیزیک در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل اشتغال دارند.

مدیر گروه فیزیک دانشگاه اراک گفت: آیین روز فیزیک این دانشگاه با هدف شناسایی رشته و گروه فیزیک دانشگاه این شهرستان به دانش‌آموزان که دانشجویان فردای جامعه بود و قصد انتخاب رشته تحصیلی در آینده را دارند برگزار شد.

۶۷ هزار و ۱۴۹ دانشجو استان مرکز در ۷۵ مرکز آموزش عالی اشتغال به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403