اجباری شدن رمز یکبار مصرف بانکی از ابتدای دیماه


اجباری شدن رمز یکبار مصرف بانکی از ابتدای دیماه

همدان- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان همدان گفت: استفاده از رمز یکبار مصرف بانکی در تمامی تراکنش‌های بانکی از ابتدای دیماه اجباری می‌شود.

محمد طوماسی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: به منظور جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی و فیشینگ، تمامی تراکنش‌های بانکی که بی نیاز از کارت بانکی فیزیکی هستند حتی خرید شارژ و پرداخت قبوض از ابتدای دیماه نیازمند رمز دوم یکبار مصرف هستند.

وی با بیان اینکه اجباری شدن استفاده از رمز دوم یکبار مصرف پس از چندین بار وقفه در نهایت از ابتدای دیماه عملیاتی می شود اظهارداشت: رشد فیشینگ و کلاهبرداری‌های اینترنتی در سال‌های اخیر موجب وارد شدن خسارات هنگفتی به عده‌ای از مردم شده و این وضعیت استفاده از رمزهای یکبار مصرف را اجتناب ناپذیر کرده است.

رییس اداره امور شعب بانک ملی استان همدان افزود: بر اساس دستور بانک مرکزی از ابتدای دی ماه رمز دوم ثابت غیرفعال می شود بنابراین از تمامی شهروندان درخواست می شود با مراجعه به پایگاه های اینترنتی بانک ها یا شعب بانکی نسبت به فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف کارت بانکی خود اقدام نمایند.

طوماسی همچنین از بسیج تمامی امکانات و پرسنل این بانک جهت فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف خبر داد و اظهار داشت: تمامی شعب بانک ملی این استان در ساعات اداری و همچنین شعب اصلی شهرستان ها و شعب منتخب به صورت کشیک همه روزه تا ساعت ۱۸ آماده نصب و راه اندازی رمز دوم یکبار مصرف برای مراجعه کنندگان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد