آیت‌الله جنتی: مجریان و ناظران انتخابات دقت لازم را داشته باشند


آیت‌الله جنتی: مجریان و ناظران انتخابات دقت لازم را داشته باشند

تهران- ایرنا- دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه مردم افراد شایسته را به عنوان نماینده راهی مجلس کنند،گفت: مجریان و ناظران در برگزاری انتخابات دقت لازم را داشته باشند تا انتخابات به شکل سالم برگزار شده و برای مردم اطمینان‌بخش باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی روز چهارشنبه در جلسه این شورا با تبریک به مناسبت میلاد امام حسن عسکری (ع) و حضرت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار داشت: در ایام شهادت شهید مدرس هستیم؛ او فردی از دنیاگذشته، ساده‌زیست و فقیه به احکام شرع بود که جلوی استبداد و استعمار ایستاد.

وی افزود: شهید مدرس یک نماینده تراز بود که نمایندگان مجلس ما نیز باید از او الگوی عملی بگیرند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس که از روز یکشنبه آغاز شده است، گفت: به دلیل نقص قانون فعلی انتخابات، شورای نگهبان شرایط مصرح در قانون انتخابات را مدنظر قرار می‌دهد.

جنتی با بیان اینکه با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات، دو سال کارهای کارشناسی با همکاری شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی بر روی اصلاح قانون انتخابات صورت گرفت، اما متأسفانه این طرح از سوی مجلس کنار گذاشته شد، خاطرنشان کرد: شایسته‌گزینی با این قانونی که در اختیار داریم برای شورای نگهبان امکان‌پذیر نیست، لذا ما براساس شروطی که در قانون فعلی و به صورت حداقلی است صلاحیت‌های داوطلبان را بررسی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تمام دقت خود را بر اساس همین شروط حداقلی انجام خواهیم داد تا در پیشگاه خداوند و مردم شریف ایران سربلند باشیم و مردم نیز در انتخاب خود، افراد شایسته را به عنوان نماینده راهی مجلس کنند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه جلسات هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات به طور مستمر برگزار می‌شود، تأکید کرد: همه ما وظیفه داریم تا ان شاءالله انتخابات پیش‌رو پرشور برگزار شود، لذا از مجریان و ناظران می‌خواهم که در برگزاری انتخابات همچون ادوار گذشته دقت لازم را داشته باشند تا این انتخابات نیز به صورت سالم برگزار شده و برای مردم اطمینان‌بخش باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403