بسیاری از اغتشاشگران هنگام فرار از کشور دستگیر شدند


بسیاری از اغتشاشگران هنگام فرار از کشور دستگیر شدند

سردار فدوی: بسیاری از عوامل اغتشاش‌های اخیر دارای سابقه قضایی بودند و در حال فرار از کشور دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه همایش حقوقدانان بسیجی تراز انقلاب اسلامی با اشاره به مسلح بودن اشرار در اغتشاش‌های اخیر اظهار داشت: به طور طبیعی اگر می‌خواهیم با غائله‌ای که در کف خیابان اتفاق افتاده است و می‌دانیم که اصل این غائله از کجا نشأت گرفته است، مقابله کنیم، باید بین مردم عادی که از برخی اتفاق‌ها رنج دیده‌اند، با دشمنانی که خباثت می‌کنند، تفاوت قائل باشیم.

وی افزود: ما باید کاری می‌کردیم تا مردم آسیب نبینند، در شرایطی که اشرار در مقابل به دنبال آسیب‌رسانی بودند، فرماندار شهر قدس اعلام کرده بود کسانی که برای اغتشاش آمده بودند، وانتی برای دزدی آورده بودند و می‌خواستند از فرمانداری وسایلی را ببرند.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: مردم برغم گرفتاری‌ها و نارضایتی از گران شدن بنزین، صبح شنبه صف خود را از صف اشرار جدا کردند و از ظهر شنبه متوجه شدیم که در بیشتر محله‌هایی که به طور زنده رصد می‌کردیم، اعتراض‌های مردمی فروکش کرده است.
سردار فدوی بیان کرد: افرادی که در این جریان‌ها حضور شیطنت‌آمیز داشتند، غالباً دارای سابقه قضایی و پرونده‌های متعدد و محکومیت‌های بسیار بودند و چون می‌دانستند که خباثت و خونریزی کرده‌اند، به دنبال فرار از کشور بودند؛ اما بسیاری از آنان را هنگام فرار دستگیر کردیم.
وی اظهار داشت: بسیج، سپاه و همه نیرو‌های انقلابی در مقابله با اغتشاشگران، پای کار آمدند و خدا کمک کرد تا غائله ختم شد.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ملت باید همواره بصیرت خود را حفظ کنند و روز ۱۶ آذر را که روز استکبارستیزی است، مورد توجه قرار دهند.
وی افزود: برخی با ایجاد توطئه می‌خواهند تاریخ را عوض کنند و خباثت خود را نشان دهند؛ در حالی که ما از خباثت‌های آنان مطلع هستیم و مانند ۴۱ سال گذشته که سپاه و بسیج در هر جریانی آمریکایی‌ها را شکست داده‌اند، این بار نیز آنان را شکست می‌دهیم.
ضرورت تربیت حقوقدانانی در تراز انقلاب اسلامی
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما ۴۰ سالگی انقلاب را با اقتدار به پایان رساندیم و باید اساس و مبنا را به گونه‌ای طراحی کنیم که حاصل ۴۰ ساله نخست ما را به تکیه‌گاهی برساند تا باقیمانده مسیر را با پشتوانه مستحکم ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه ما در مسیر انقلاب و آرمان‌های اسلامی هزاران شهید داده‌ایم، گفت: کسانی که به تکلیف خود عمل کنند، با عنایت خداوند اعمالشان اثربخش و ماندگار می‌شود؛ لذا ما باید در قبال مردم به تکالیف خود عمل کنیم تا مردم از فواید آن بهره‌مند شوند.
جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: نظام دو وجه دارد؛ یک وجه آن همین دستورالعمل‌ها و قواعدی هستند که بر مبنای مسائل جاری، قوانین و آیین‌نامه‌هایی در ارتباط با آن نوشته می‌شوند و یک وجه دیگر هم روح سیستم است که دیده نمی‌شود، اما اثربخش است.
سردار فدوی با تأکید بر اینکه قوانین نباید دست و پاگیر باشند، بلکه باید راهگشا باشند، افزود: روح سیستم قانونی ما باید براساس باور‌های دینی مان استوار باشد و نه تئوری‌های غربی که نقش خداوند را نادیده می‌گیرد.
وی گفت: قانون اساسی ایران اسلامی بر پایه اصول اسلامی تدوین شده و تکلیف باور‌های دینی را روشن کرده است که از روح این قوانین، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی و مقابله با باطل بیرون می‌آید.
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه کار‌های زیادی در حوزه حقوقی صورت گرفته است، افزود:، اما این فعالیت‌ها کافی نیست و باید کار‌های بیشتری صورت گیرد تا نیاز‌ها برطرف شود.
وی بیان کرد: برخی افراد در برخی از امور، کار‌های اساسی انجام می‌دهند که ماندگاری و اثربخشی آن مربوط به شخصیت بزرگ و وارسته آنان است؛ حضرت امام (ره) با تأسیس سپاه و بسیج کاری عظیم و اثربخش کردند که نتایج آن را در دوره‌های مختلف دیده‌ایم؛ چراکه خدا به اولیای خودش وعده پیروزی و اقتدار داده است.
سردار فدوی با اشاره به اینکه برای دستیابی به نقطه مطلوب باید رو به جلو گام برداریم و حرکت را آغاز کنیم، تأکید کرد: باید حقوقدانانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم تا در این زمینه نیز موفق باشیم.

سردار سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین
استفاده از بسیج مردمی، راه برون‌رفت از مشکل‌ها
سردار سرتیپ محمدحسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش حقوقدانان بسیجی که صبح امروز در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: اساس کار انقلاب، اعم از تداوم و اجرای آرمان‌های امام (ره) و انقلاب، بدون حضور فراگیر مردم ممکن نیست.
وی با بیان اینکه بسیج مردمی با نگاه حکیمانه امام (ره) تحقق یافت، افزود: در هیچ جای دنیا چنین سازمان مردم‌نهادی که تحت فرماندهی رهبر آن جامعه باشد، نمی‌توانیم پیدا کنیم و این یک ظرفیت عظیم برای برون‌رفت از مشکلات کشور است.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بر اساس تفکر بسیجی، مسئولان باید در کنار مردم، به مردم خدمت کنند و همواره در کنار آنان باشند.
سردار سپهر تصریح کرد: یکی از ضعف‌ها، استفاده نکردن از ظرفیت مردمی بسیج در حل مشکل‌های کشور است؛ در حالی که هر گاه در عرصه‌های حاکمیتی، حضور پرشور مردم را داشتیم، در آن عرصه موفق بودیم.
وی اظهار داشت: بسیج به عنوان حزب انقلاب اسلامی مطرح است و طراحی و تلاش می‌کند تا اهداف انقلاب را به نتیجه برساند.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: از مشترکات بسیج با دستگاه تقنینی و قضایی، کار و تلاش برای احقاق حق، اندیشه‌پردازی و کار تئوریک در زمینه مسائل جاری کشور، برای برون‌رفت از مشکلات است.
سردار سپهر با بیان اینکه بسیج سازمانی نظامی و دولتی نیست، بلکه نهادی مردمی و در واقع حزب انقلاب اسلامی است، گفت: تلاش‌های ما باید نوآورانه، مبتکرانه و ضامن آینده کشور باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا