سازمان جهانی بهداشت درباره تاثیر تغییرات اقلیمی بر سلامت هشدار داد


 سازمان جهانی بهداشت درباره تاثیر تغییرات اقلیمی بر سلامت هشدار داد

شفقنا- سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش جدید خود هشدار داد خطرات تغییرات آب وهوایی بر سلامت در حال افزایش است و حفاظت از سلامت انسان در مقابل تغییرات آب وهوایی بیش از هر زمان دیگری ضرورت یافته است. ایرنا نوشت: تارنمای سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه (دیروز) گزارش داد که کشورها به شکل فزاینده ای مسائل مربوط به […]

 سازمان جهانی بهداشت درباره تاثیر تغییرات اقلیمی بر سلامت هشدار داد

شفقنا- سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش جدید خود هشدار داد خطرات تغییرات آب وهوایی بر سلامت در حال افزایش است و حفاظت از سلامت انسان در مقابل تغییرات آب وهوایی بیش از هر زمان دیگری ضرورت یافته است.

ایرنا نوشت: تارنمای سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه (دیروز) گزارش داد که کشورها به شکل فزاینده ای مسائل مربوط به تغییرات آب وهوایی و سلامت را در اولویت قرار داده اند و نیمی از کشورهایی شرکت کننده در تحقیقات این سازمان، طرح های ملی تغییرات آب وهوایی و بهداشت را توسعه می دهند.

با این حال فقط ۳۸ درصد از کشورها منابع مالی را برای اجرای بخشی از طرح های ملی خود اختصاص داده اند و کمتر از ۱۰ درصد کشورها چنین منابعی را صرف اجرای کامل برنامه های خود کرده اند.

این گزارش می افزاید ۴۸ درصد از کشورها ارزیابی هایی را درباره تهدیدهای آب وهوایی بر سلامت عمومی انجام داده اند و عمومی ترین تهدیدهای بهداشتی مهم تعیین شده از سوی این کشورها استرس گرمایی، جراحت یا مرگ ناشی از رویدادهای آب وهوایی شدید ازجمله بیماری های ناشی از آلودگی غذا، آب یا بیماری هایی بوده که از طریق نیش پشه منتقل می شوند (همچون مالاریا، بیماری ویروسی دنگ و وبا).

گزارش این سازمان تنها یک روز بعد از آغاز اجلاس آب وهوایی سازمان ملل در مادرید اسپانیا ارائه شده و در آن از دولت ها خواسته می شود به اهداف بیان شده برای کاهش انتشار گازهای کربنی عمل کنند. بر اساس این گزارش، چنین کاهشی سالانه جان میلیون ها نفر را از طریق فقط کاهش آلودگی هوا نجات خواهد داد.

بر اساس این گزارش، در حالی که دو سوم کشورهای متعهد به توافق پاریس برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بیان می کنند که بهداشت و بخش بهداشت درمیان ۵ بخشی است که اغلب بیشتر در مقابل تغییرات آب وهوایی آسیب پذیر است کمتر از ۲۵ درصد از کشورها همکاری روشنی بین بخش های سلامت و بخش های کلیدی از جمله کنترل تغییرات آب وهوایی و آلودگی هوا، حمل و نقل، تولید برق و انرژی خانگی دارند.

این گزارش بیان می کند که دستاوردهای ناشی از کاهش آلاینده های کربنی بر بهداشت به ندرت در تعهدات ملی کشورها در قبال تغییرات آب وهوایی بازتاب یافته است.

رویترز در گزارشی در همین زمینه به نقل از یک کارشناس سازمان جهانی بهداشت نوشت: این سازمان، تغییرات آب وهوایی را بزرگترین تهدید سلامت بشر در قرن بیست ویکم قلمداد می کند زیرا فقط با کاهش آلاینده های کربنی می توان مواد غذایی و آب سالم و کیفیت هوای مطلوب را که برای سلامت جامعه نیاز هست تامین کرد.

درگزارش رویترز عنوان شد که حدود ۱۰۱ کشور به نظرسنجی سازمان جهانی بهداشت درباره خطرات تغییرات آب وهوایی پاسخ داده اند اما هند و آمریکا که بیشترین نقش را دارند از پاسخگویی خودداری کرده اند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس