بسیج سازندگی 40 هزار پروژه در دست اجرا دارد


بسیج سازندگی 40 هزار پروژه در دست اجرا دارد

کرمانشاه- ایرنا- رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی 40 هزار پروژه محرومیت‌زدایی در سطح کشور شروع کرده که نیمی از آنها را به اتمام رسانده است.

محمد زهرایی روز چهارشنبه در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی و شکوه هجرت بسیج سازندگی استان کرمانشاه که در سرسرای بعث برگزار شد، به تبیین وظایف جهادگران و بسیجان در گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: ۱۱ هزار هسته بسیج محله محور در کشور در راستای محرومیت زدایی شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: در گام دوم انقلاب اسلامی وظیفه بسیجیان و جهادگران بسیجی فقط مقوله محرومیت زدایی نیست بلکه مهم ترین وظیفه آنها در کنار محرومیت زدایی مناطق محروم، روشنگری، مطالبه گری و بصیرت افزایی در جامعه است.

زهرایی با اشاره به بلوغ انقلاب در چهل سال اول بیان داشت: دشمنان در این مدت به انواع فتنه‌ها، دشمنی‌ها، جنگ های نظامی، فرهنگی و روانی علیه نظام جمهوری اسلامی دست زدند و اکنون نیز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم که وظیفه جهادگران بسیجی برای مبارزه با این جنگ اقتصادی با کارآفرینی، محرومیت زدایی، بصیرت افزایی و روشنگری را صد چندان کرده است.

او خدمت به مردم را مقدس شمرد و افزود: اگر می خواهیم نقشه تمام دشمنان برآب شود باید برای مردم کار کرد و در خدمت مردم بود؛ تجربه کار کردن جهادگران بسیجی در مناطق محروم نشان می دهد که هر کجا برای مردم کار شده آنها پیوند ناگسستنی با نظام پیدا کرده اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نظام جمهوری اسلامی امروزه به تنهایی در مقابل تمام کافران و جبهه باطل ایستاده است.

زهرایی اضافه کرد: کسانی که برای گشایش مشکلات، امید به مذاکره، برجام، تجارت جهانی و خارج از کشور دارند، بدانند مبانی انقلاب اسلامی با استکبار جهانی قابل جمع نیست.

وی با اشاره به مبارزه علیه فساد اقتصادی در کشور گفت: نیروهای انقلابی یکی یکی مفاسد، نفوذی های دشمن و کسانی که تصمیم شبهه ناک به نفع دشمنان می گیرند را به زیر خواهند کشید.

او در پایان گفت: بسیج از مردم و انقلاب جدا شدنی نیست و فلسفه وجودی بسیج را تبدیل تهدیدها به فرصت برای مردم و انقلاب دانست.

در پایان این همایش از جهادگران نمونه استان کرمانشاه با اهدای لوح تجلیل شد.

۳۷۸ گروه جهادی شناسنامه دار و بیش از ۷۰۰ بسیج محله در استان کرمانشاه فعالیت می کنند و در ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۹ هزار پروزه عمرانی بسیج سازندگی استان کرمانشاه اجرا کرده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت؛ ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و نزدیک ۲ هزار و ۶۰۰ روستا دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!