اغفال کاربران با درج آگهی دروغین در یزد


اغفال کاربران با درج آگهی دروغین در یزد

رییس پلیس فتا استان یزد از شناسایی فردی که با درج آگهی کذب در بستر دیوار، از کاربران فضای مجازی تحت عنوان حمایت مالی با پیشنهادات نامتعارف سوء استفاده می‌کرد، خبر داد.

بنا بر اعلام پلیس فتای یزد، سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» در این باره اظهار کرد: در پی اعلام گزارش خانمی مبنی بر این‌که با دیدن آگهی تحت عنوان حمایت مالی که در بستر دیوار درج شده بود تماس گرفتم، وی پس از اطلاع از شرایط خاص من با توجه به اینکه سرپرست خانواده‌ام، با من قرار ملاقات حضوری گذاشت و سعی بر سوء‌استفاده غیراخلاقی داشت، بدلیل حساسیت موضوع، پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به رصد موضوع و پیگیری های لازم مشخص شد که فرد کلاهبردار با این آگهی سعی در اغفال کاربران خانم داشته است.

رییس پلیس فتای یزد گفت: طی بررسی به عمل آمده مشخص شد تعداد بسیاری از افراد در قبال کمک، فریب متهم را خورده و مشاهده شد که متهم به روشهای مختلف و عناوین دروغین قربانیان خود را به دام می‌انداخته و اقدام به کلاهبرداری و سوء‌استفاده های نامتعارف از آنها می کرده است.

ابوطالبی در ادامه با هشدار به شهروندان در بستر دیوار و شیپور بسیار مراقب باشند، تصریح کرد: اکثر کلاهبرداران معمولاً افرادی، خوش برخورد و چرب زبان هستند تا بتوانند طعمه خود را به دام بیندازند، لذا لازم است هموطنان در این فضا، صرفاً به ظواهر و ادعاهای آنان اکتفا نکنند.

وی گفت: کلاهبرداران با درج آگهی‌های اغوا کننده در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می‌نمایند و شهروندان باید هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و از در اختیار دادن اطلاعات شخصی خود به افراد ناشناس اجتناب کنند.

رییس پلیس فتا استان یزد ضمن اعلام آمادگی این پلیس در راستای ارائه مشاوره حضوری به افراد خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مواجه با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.‎ ir لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس فتا گزارش دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش