انجام 260 پیوند قلب در بیمارستان مسیح دانشوری


رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: از یک هزار و 176 مورد پیوند قلب در کشور، ٢6٠ مورد در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شده است.

انجام 260 پیوند قلب در بیمارستان مسیح دانشوریبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر ولایتی، رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در دومین کنگره بین المللی بیهوشی قلب که در هوشبری و دارو‌های هوش‌بر در تاریخ اسلام اظهار کرد: بیهوشی در متون گذشته تاریخ تمدن ایرانی آورده شده است و ما متخصصانی در این زمینه داشتیم.

او ادامه داد: فردوسی در کتاب شاهنامه به هوشبری و بیهوشی اشاره کرده است، همچنین در یکی از متون بازمانده از دوران ساسانی نام یک ماده بیهوشی به میان آمده است.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری بیان کرد: در اغلب متون قدیمی در کنار دارو‌های بیهوشی کلمات بنگ و منگ به کار رفته است و پس از اسلام رایج‌ترین دارو‌های بیهوشی «مردم گیاه» یا «مهرگیاه» بوده که به شکل آدمک است، گیاه مرسوم دیگری به نام خشخاش برای بیهوشی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

قدمت بالای هوشبری و بیهوشی در طب ایرانی

ولایتی ادامه داد: در داستان امیر ارسلان نامدار طرز استفاده از یک داروی بیهوشی ذکر شده و عطار نیشابوری نیز در اشعار خود به داروی بیهوشی اشاره کرده است.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری بیان کرد: عقیلی خراسانی، حکیم تنکابنی، بهاء الدوله رازی در متون طبی ایرانی پیش و پس از اسلام که درباره بیهوشی مطلب آورده‌اند، بسیار است و این نشان از قدمت روش‌هایی هوشبری در طب ایرانی بوده و این موجب افتخار ایران و ایرانیان است.

او در پایان گفت: از یک هزار و ۱۷۶ مورد پیوند قلب در کشور، ٢۶٠ مورد در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!