سفیر ایران در برونئی: دولت دوازدهم زیرساخت حضور زنان در ورزشگاه را فراهم کرد


سفیر ایران در برونئی: دولت دوازدهم زیرساخت حضور زنان در ورزشگاه را فراهم کرد

تهران- ایرنا- سفیر ایران در برونئی گفت: در چهل سال گذشته بستر مناسب با شان زنان ایران برای ورود به ورزشگاه فراهم نبود اما در دولت تدبیر و امید بستر سازی لازم برای حضور این قشر صورت گرفت.

«حمیرا ریگی» در گفت و گو از ایرنا اظهار داشت:‌ در سال ۲۰۱۹ میلادی کشور برونئی میزبان مسابقات وشوو قهرمانی جوانان آسیا بود که در آن تورنمنت ۲۴ ورزشکار ایرانی شرکت کرده بود. از مجموع این تعداد وشووکار ۱۲ نفر دختر بودند که تحسین وزیر فرهنگ و ورزش آن کشور را برانگیخت. او زمانی که حضور گسترده دختران ورزشکار را در کنار پسران دید و ملاحظه کرد که سفیر ایران در این کشور نیز یک زن است، به من گفت: فکر می‌کردیم که حضور زنان در سیاست ایران شاید مربوط به یک یا ۲ مورد باشد اما زمانی که حضور گسترده ورزشکاران ایران را دیدم به این باور رسیدم که زنان در ایران جایگاه ویژه‌ای برای نقش آفرینی دارند.

دهمین دوره رقابت‌های ووشوی جوانان آسیا که از دوشنبه ۲۸ مرداد، با حضور ۴۰۰ ووشوکار از ۲۰ کشور در برونئی آغاز شد و اول شهریور به اتمام رسید. ورزشکاران ایران در آن مسابقات در بخش ساندا نایب قهرمان و در تالو عنوان سوم کسب کردند.

او با اشاره به حضور زنان در ورزشگاه در دولت تدبیر و امید گفت: در چهل سال گذشته زنان ایران به صورت رسمی در بازی برابر کامبوج راهی ورزشگاه شدند. برای هر کاری باید بسترسازی شود تا آسیب‌ها کمتر شود. نباید گلایه‌مند باشیم که چرا در چهار دهه گذشته این اتفاق رخ نداده است بلکه باید با این دید به قضیه نگاه کنیم که بستر لازم برای این حضور وجود نداشته است. شان زنان در ایران اسلامی بالاتر از آن است که بدون فراهم شدن این بستر راهی ورزشگاه شوند.

ریگی در ادامه گفت وگوی خود با گروه ورزش ایرنا تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با فراهم کردن زیرساخت لازم برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها زمینه را برای حضور این قشر در مکان های ورزشی برای تماشای مسابقات فراهم کرد. باید بپذیریم زنان ایران در هر جایگاهی قرار گرفتند مایه افتخار برای جامعه زنان و نظامی اسلامی بودند.

سفیر ایران در برونئی در پایان با اشاره به جایگاه زنان در دولت یازدهم و دوازدهم تصریح کرد: نیاز به بیان اقدامات دولت در زمینه مشارکت زنان نیست زیرا انتخاب ۲ سفیر زن در دولت تدبیر و امید نشانه‌ای از توجه این دولت به زنان فارغ از نگاه جنسیتی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی