نگرانی درباره تغییرات آب و هوایی


نگرانی درباره تغییرات آب و هوایی

خبرگزاری آریا- بان کی مون همه کشورها را به اقدام عاجل برای جلوگیری از روند کنونی انتشار گازهای آلاینده هوا فراخواند.

نگرانی درباره تغییرات آب و هوایی
خبرگزاری آریا- بان کی مون همه کشورها را به اقدام عاجل برای جلوگیری از روند کنونی انتشار گازهای آلاینده هوا فراخواند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رویترز، بان کی مون دبیرکل سابق سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی عمیق از پیامدهای تغییرات آب و هوایی،همه کشورها را به اقدام عاجل به منظور جلوگیری از ادامه روند کنونی انتشار گازهای آلاینده هوا فراخواند.
بان کی مون که برای حضور در دومین مجمع گفتگوی همکاری های آسیا-اروپا به چین سفر کرده است،دیروز دوشنبه این مطلب را در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی جی تی ان عنوان کرد.
وی با ابراز نگرانی عمیق از سیاست های دولت آمریکا گفت: "من عمیقا نگران سیاست های دولت آمریکا هستم زیرا دونالد ترامپ آمریکا را از توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس خارج کرد. تغییرات آب و هوایی یک چالش جهانی و نیازمند راه حلی در سطح جهان است. هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی این معضل را حل کند. بنابراین من از سران همه کشورهای جهان می خواهم تا با سازمان ملل متحد همکاری و به بحران تغییرات آب و هوایی به نحو مقتضی رسیدگی کنند."
دبیرکل سابق سازمان ملل متحد گفت :"من فکر می کنم تا زمانی که اقدام عاجل صورت نگیرد،ما به نتیجه ملموس دست نخواهیم یافت و ممکن است پیامدهایی رخ بدهد که ما برای بشریت و کل کره زمین تاسف بخوریم. کره زمین در بحران است. کره زمین امسال گرمترین سال را در 140 سال گذشته تجربه می کند و این بدان معنا است که طبیعت به ما هشدار می دهد کاری کنیم تا پشیمان نشویم."
بان کی مون با تمجید از تلاش های چین در خصوص تغییرات آب و هوایی گفت:"قبل از هرچیز، ما باید از انتشار گاز های گلخانه ای آلاینده هوا تا جای ممکن بکاهیم. تلاش های چین در این خصوص بیشتر از آمریکا بوده است. ما باید سوخت های فسیلی را با منابع انرژی تجدید پذیر جایگزین کنیم تا انتشار گازهای گلخانه ای کاهش یابد. بنابراین ما باید به صدای طبیعت گوش کنیم."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی