انجام 260 پیوند قلب در بیمارستان مسیح دانشوری


رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: از یک هزار و 176 مورد پیوند قلب در کشور، ٢6٠ مورد در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شده است.

انجام 260 پیوند قلب در بیمارستان مسیح دانشوریبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر ولایتی، رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در دومین کنگره بین المللی بیهوشی قلب که در هوشبری و دارو‌های هوش‌بر در تاریخ اسلام اظهار کرد: بیهوشی در متون گذشته تاریخ تمدن ایرانی آورده شده است و ما متخصصانی در این زمینه داشتیم.

او ادامه داد: فردوسی در کتاب شاهنامه به هوشبری و بیهوشی اشاره کرده است، همچنین در یکی از متون بازمانده از دوران ساسانی نام یک ماده بیهوشی به میان آمده است.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری بیان کرد: در اغلب متون قدیمی در کنار دارو‌های بیهوشی کلمات بنگ و منگ به کار رفته است و پس از اسلام رایج‌ترین دارو‌های بیهوشی «مردم گیاه» یا «مهرگیاه» بوده که به شکل آدمک است، گیاه مرسوم دیگری به نام خشخاش برای بیهوشی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

قدمت بالای هوشبری و بیهوشی در طب ایرانی

ولایتی ادامه داد: در داستان امیر ارسلان نامدار طرز استفاده از یک داروی بیهوشی ذکر شده و عطار نیشابوری نیز در اشعار خود به داروی بیهوشی اشاره کرده است.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری بیان کرد: عقیلی خراسانی، حکیم تنکابنی، بهاء الدوله رازی در متون طبی ایرانی پیش و پس از اسلام که درباره بیهوشی مطلب آورده‌اند، بسیار است و این نشان از قدمت روش‌هایی هوشبری در طب ایرانی بوده و این موجب افتخار ایران و ایرانیان است.

او در پایان گفت: از یک هزار و ۱۷۶ مورد پیوند قلب در کشور، ٢۶٠ مورد در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دیوونم دیوونم دیوونه حال امشبمو جز تو کی میدونه احسان خواجه امیری