آنفلوانزا در ماکو تحت کنترل است


آنفلوانزا در ماکو تحت کنترل است

ارومیه – ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو با اشاره به اینکه شیوع آنفلوانزا در ماه‌های خاص قابل پیش‌بینی بوده و امسال نیز شیوع این بیماری از ابتدای تابستان پیش‌بینی شده است، گفت: این بیماری همه گیر در این شهرستان به طور کامل تحت کنترل است.

رحیم صمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم جهت آموزش، تامین تجهیزات و امکانات تشخیصی، مراقبتی و درمانی انجام و داروهای لازم نیز برای مبارزه با آنفلوانزا در ماکو تامین شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد بیماران مبتلا به آنفلوانزا با استراحت کافی در منزل و نوشیدن مایعات فراوان و بدون دریافت دارو درمان می شوند.

وی افزود: شستشوی مکرر و صحیح دست‌ها با مایع دستشویی به‌ویژه دست کودکان از مهمترین راههای پیشگیری از این بیماری است.

وی بیان کرد: در صورت ابتلا و وجود علایم سرماخوردگی و شبه آنفلوانزا از حضور در مکانهای عمومی و جمع های چند نفره در صورت امکان خودداری و از دست دادن، بغل کردن و روبوسی در این فصل باید خودداری شود.

صمدی گفت: شهروندان باید از خود درمانی‌های رایج نظیر آنتی بیوتیک‌هایی مانند پنی سیلین، سفتریاکسون، دگزامتازون و سایر کورتون‌ها خودداری کرده و تنها در صورت وجود شرایط و بیماری زمینه ای خاص و شدیدتر شدن غیر طبیعی علایم، به مراکز مجاز درمانی مستقر در شهرستان مراجعه کنند.

وی در ادامه با معرفی مراکز بهداشتی سطح شهرستان اظهار داشت: مرکز شماره یک جنب فرمانداری، مرکز شماره ۲ جنب ترمینال «بش‌گوز»، مرکز شبانه روزی بازرگان، مرکز سلامت روستای قره تپه، مرکز سلامت روستای دیم قشلاق، بیمارستان فجر ماکو، کلینیک تخصصی (بیمارستان قدس سابق)، کلیه مطب‌ها و مراکز درمانی سطح شهرستان، درمانگاه شبانه روزی هلال احمر، درمانگاه تامین اجتماعی، درمانگاه بوعلی سپاه ماکو از جمله مراکز ارائه خدمات در این خصوص است.

ماکو با بیش از ۹۷ هزار نفر جمعیت در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا