قیمت طلا امروز چهارشنبه 13 آذرماه 1398


قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه به بالاترین سطح خود در یک هفته اخیر رسیده است.

به گزارش بنکر (Banker)، کاهش امیدواری ها نسبت به توافق تجاری آمریکا و چین موجب شد تا قیمت جهانی طلا از روز سه شنبه وارد یک فاز صعودی شود و قیمت این فلز گرانبها امروز چهارشنبه نیز به بالاترین حد خود در یک هفته اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز به 1476 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با یک درصد رشد روبرو شده بود که این میزان رشد از 7 نوامبر بی سابقه بوده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی گفت: شاید توافق تجاری با چین به بعد از انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر 2020 موکول شود. این اظهارات موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا در بازارهای جهانی شد.

ترامپ پیش از این نیز روز دوشنبه وعده داده بود که ایالات متحده تعرفه های سنگینی را علیه واردات فولاد و آلومینیوم از برزیل و آرژانتین اعمال خواهد کرد.

از سوی دیگر ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا نیز هرگونه ضرب الاجل برای دستیابی به توافق تجاری با چین را رد کرد و بار دیگر شرکت هواوی چین را به باد انتقاد گرفته است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز تحت تاثیر تنش های تجاری آمریکا و چین با کاهش روبرو شده و شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با افت نسبی همراه شده است.

تنش ها بین آمریکا و چین پس از آن تشدید شده است که کنگره و کاخ سفید قانون مربوط به حمایت از اعتراضات هنگ کنگ را تصویب کرده اند. این اقدام با واکنش شدید چین روبرو شده است.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد واردات طلای هند در ماه نوامبر با رشد 78 درصدی روبرو شده و به بالاترین سطح در 5 ماه اخیر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس