رهبرانقلاب: با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد/ روحانی: گفتم اگر همین الان تحریم را بردارید، یک ساعت بعد با ترامپ دیدار می کنم


رهبرانقلاب: با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد/ روحانی: گفتم اگر همین الان تحریم را بردارید، یک ساعت بعد با ترامپ دیدار می کنم

رئیس‌جمهور کشورمان در بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه جزئیات جدیدی از مکالمه تلفنی با رئیس جمهور سابق آمریکا بیان کرد.

صراط:

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح روز چهارشنبه در بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه در برج میلاد تهران ضمن تبریک روز بیمه به دست اندرکاران، مسوولان و شرکت‌ها، اساتید و پژوهشگران افزود: مشاورین و همراهان من در سفر نیویورک مرا قانع کردند که برای پیشرفت در مذاکرات، جواب تلفن رئیس جمهوری آمریکا را بدهم. انجام این کار مورد تردید من بود، اما همه مشاورین من به اتفاق این نظر را دادند و پذیرفتم. در نتیجه در آخرین لحظاتی که در حال ترک نیویورک بودم، رئیس جمهوری آمریکا به من زنگ زد و من جواب او را دادم.

وی تاکید کرد: این صحبت کوتاه یک ربع تا بیست دقیقه ای، یک لوکوموتیو بسیار قوی برای حرکت قطار مذاکره بود و ما چارچوب را با وی مطرح کردیم و او در این گفت و گوی تلفنی سه موضوع را مطرح کرد که به او گفتم که راجع به سه موضوع آمادگی برای مذاکره نداریم اما اگر موضوع اول که هسته ای است، انجام شد و شما آن را درست اجرا کردید، موضوع دوم و سپس موضوع سوم در دستور کار مذاکره قرار خواهد گرفت.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: این حرکت باعث شد تا ما در کمتر از 100 روز به توافق موقت ژنو رسیدیم که به طور موقت تحریم ها در بسیاری از زمینه ها برداشته شد و از پول هایی که در بانک ها بلوکه شده بود، ماهانه 700 میلیون دلار در اختیار ایران قرار گرفت و مهمترین دستاورد این توافق موقت پذیرش حق غنی سازی ایران در آن مذاکره صد روزه بود. هیچ کس باور نمی کرد که در مذاکرات ما می توانیم از 6 قدرت بزرگ دنیا این نکته را بگیریم که ایران حق غنی سازی در کشور خود را دارد، برخلاف آن چیزی که در قطع نامه های سازمان ملل آمده بود.

مهمترین بخش های اظهارات روحانی به شرح زیر است:

میدانستم وقتی جواب تلفن اوباما را بدهم یک عده افراطی در فرودگاه تهران می آیند و لنگه کفش پرتاب می کنند

ترامپ می خواست ادای ریگان را در مورد ایران دربیاورد

گفتم اگر همین الان تحریم را بردارید، یک ساعت بعد با ترامپ دیدار می کنم

هروقت امریکا تحریم ها را بردارد، جلسه سران ۱+۵ تشکیل می شود

روزنه مذاکرات را نبستیم حتی در سطح سران

امیدوارم روز تجلیل از صنعت بیمه روحیه جدیدی برای همه دست اندرکاران جهت خدمت بیشتر به مردم باشد

کار بیمه و عملکرد این صنعت باید به گونه ای باشد که مردم احساس آرامش کنند

در آخرین لحظات ترک نیویورک پاسخ تلفن رئیس جمهور آمریکا را دادم و آن صحبت کوتاه 20 دقیقه ای، لوکوموتیو بسیار قوی برای حرکت قطار مذاکره بود و باعث شد در کمتر از 100 روز به توافق موقت ژنو رسیدیم

هیچ کس باور نمی کرد که در مذاکرات ما می توانیم از شش قدرت بزرگ دنیا این نکته را بگیریم که ایران حق غنی سازی در کشور خود دارد

صنعت بیمه با برجام رونق یافت

وقتی بیمه تحت تحریم ظالمانه آمریکا قرار می گیرد، بیانگر اهمیت این صنعت است

گفتنی است رهبر انقلاب در دیدار با آبه شینزو نخست وزیر ژاپن و هیأت همراه تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیرد.

همچنین رهبر انقلاب در یکی از دیدارهایشان درباره سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران گفتند: در دو کلمه خدمت ملت عزیز ایران بگویم: جنگ نخواهد شد، مذاکره نخواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس