نیمی از پرونده‌های قضایی سمنان نیازمند کارشناسی پزشکی قانونی است


نیمی از پرونده‌های قضایی سمنان نیازمند کارشناسی پزشکی قانونی است

سمنان- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: 50 درصد پرونده‌های قضایی استان برای دریافت اظهارنظر کارشناسی به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود.

مهدی نوروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پرونده‌های قضایی در بخش‌های کیفری و حقوقی برای بررسی و ارایه احکام به اداره کل پزشکی قانونی استان ارجاع می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل پزشکی قانونی، با بهره‌گیری از کارشناسان باتجربه، اظهارنظرهای دقیقی نسبت به پرونده‌های ارجاع شده قضایی ارایه می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان ادامه داد: با وجود کمبود نیروی انسانی در پزشکی قانونی استان، پاسخ به پرونده‌ها، با احتساب نوع و ویژگی، در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه میزان پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی در سال‌های گذشته در سمنان متفاوت بود، آماری از ارجاع تعداد پرونده‌های قضایی به پزشکی قانونی در یکسال گذشته ارایه نداد.

وی با اشاره به کاهش آمار همسرآزاری در استان سمنان از ابتدای سال ۹۸ تاکنون به نسبت ۹۷، گفت: این پدیده از انواع بزهکاری‌های اجتماعی از جمله اعتیاد نشات می‌گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: همسرآزاری تنها به معنی آسیب از سوی مرد به زن نیست و پرونده‌هایی در ارتباط با شوهرآزاری هم در استان در سال‌های اخیر تشکیل شده است.

پنج اداره پزشکی قانونی استان در شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار و مهدیشهر فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)