راه اندازی پرواز مجدد بین ایران و قرقیزستان


راه اندازی پرواز مجدد بین ایران و قرقیزستان

پول نیوز - آدم نژاد گفت: طی رایزنی‌ها، علاوه بر تسهیل بر صدور ویزا؛ زمینه برای راه اندازی پرواز مجدد بین ایران و قرقیزستان تا پایان آذر نهایی شد.

راه اندازی پرواز مجدد بین ایران و قرقیزستان
به گزارش پول نیوز، شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه دوازدهمین اجلاس کمیسیون‌های ایران و قرقیزستان با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر حمل و نقل قرقیزستان برگزار شد، گفت: با توجه به آنکه ایران و کشور قرقیزستان در منطقه ارتباط خوبی دارند می‌توانیم زیر ساخت‌های ارتباطی بیشتری داشته باشیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: هر ۲ کشور مایل هستند ارتباطات حمل و نقلی‌شان بهتر شود به همین دلیل اقدامات لازم جهت تسهیل صدور ویزا فراهم شده و تا آخر آذر طبق مذاکراتی که با سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفته بحث پرواز بین ۲ کشور را مجدد راه‌اندازی خواهیم کرد.

آدم نژاد اظهار کرد: در سال ۱۹۹۳ تفاهمنامه خوبی در حوزه جاد‌ه‌های داشته‌ایم که در این تفاهمنامه تاکید شده در موارد تفاهمنامه اقدامات عملی صورت گیرد.

او یادآور شد: در حوزه ریلی با توجه به آنکه صادرات و واردات بین ۲ کشور خوب بوده، اما روسای هر ۲ کمیسیون بر افزایش این میزان تاکید داشته‌اند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با توجه به آنکه کشور قرقیزستان دسترسی به آب‌های آزاد ندارد بنابراین سازمان بنادر ظرفیت‌های خوبی را برای حوزه دریایی ایجاد خواهد کرد و حضور شرکت‌های قرقیزستانی جهت سرمایه گذاری می‌تواند شرایط خوبی را برای حمل و نقل کالا و همچنین دسترسی به آب‌های آزاد را فراهم کند.

آدم نژاد با اشاره به اینکه در حوزه لجستیک کشور قرقیزستان می‌تواند شریک خوبی باشد، گفت: در حوزه لجستیک می‌توانیم با سرمایه گذاری کشور قرقیزستان این حوزه را گسترش و تقویت کنیم.

او با اشاره به اینکه امیدواریم با برسی‌های جامع‌تر بتوانیم به منابع خوب و تفاهمنامه قوی‌تری در تردد و مبادله کالا در حوزه حمل و نقل دست یابیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کشور قرقیزستان علاوه بر تمایل به همکاری در حوزه حمل و نقل به حوزه مسکن و ساختمان هم علاقه نشان داده‌اند، گفت: زمینه‌های لازم جهت صدور خدمات فنی و مهندسی هم فراهم خواهد شد و امیدواریم بتوانیم در حوزه مسکن، ساختمان و راه هم به تفاهماتی در این بخش برسیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی