هشت هزار پرونده تعزیراتی امسال در استان اردبیل تشکیل شد


هشت هزار پرونده تعزیراتی امسال در استان اردبیل تشکیل شد

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: امسال هشت هزار پرونده برای متخلفان اقتصادی و صنفی در این استان تشکیل شده است.

علی رحیمی‌آذر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خلخال افزود: این پرونده‌ها در زمینه گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار ،قاچاق کالا و یا عرضه خارح از شبکه کالاهای اساسی در ادارات مختلف استان تشکیل و متخلفان به پرداخت ۷۸۰ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

وی از افزایش نظارت و بازرسی‌ها بر بازار استان پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و افزایش قیمت بنزین خبر داد و اضافه کرد: در این مدت ۳۷۰ پرونده تخلف صنفی از جمله گران‌فروشی و کم‌فروشی ،امتناع از عرضه کالا به مشتری ،تقلب و یا عرضه خدمات به قیمت خارج از عرف تشکیل و متخلفان اقتصادی به پرداخت سه میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

او اظهارکرد: در حال حاضر بازرسی‌ گشت‌های تلفیقی و مشترک به صورت مستمر و منظم برای پیشگیری از هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات متاثر از افزایش قیمت بنزین انجام می‌شود.

وی گفت: با اخلال‌گران نظم اقتصادی و برهم‌زنندگان آرامش بازار و افرادی که دست به احتکار، افزایش خودسرانه قیمت و یا قاچاق کالا می‌زنند مماشات نشده و برای پرونده‌های تعزیراتی در سریع‌ترین زمان ممکن حتی در محل بازرسی واحدهای صنفی حکم تعزیراتی مقتضی صادر می‌شود.

رحیمی‌آذر اظهار داشت: با توجه به متمرکز بودن اعتبارات اداره کل تعزیرات حکومتی استان در تهران برای پیشرفت امور اداری و ساماندهی به وضعیت نامناسب ادارات شهرستانی از جمله اداره تعزیرات حکومتی خلخال نیازمند حمایت فرمانداران و توجه ویژه آنها در تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز هستیم.

به گزارش ایرنا، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل همچنین در نشستی با فرماندار خلخال آخرین وضعیت قیمت کالاها و خدمات در بازار این شهرستان را ارزیابی و بر افزایش سطح نظارت وبازرسی گشت‌های مشترک در بازار این شهرستان تاکید کرد.

فریدون بابایی ،فرماندار خلخال نیز در این نشست با تاکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای کسبه و اصناف این شهرستان گفت: با همه توان تلاش می شود تا افزایش قیمت بنزین در کشور تاثیری بر ثبات قیمت بازار نداشته و با هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات به هر بهانه‌ای بشدت برخورد خواهد شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی خلخال هم گفت: در هشت ماه امسال قاچاقچیان کالا در این شهرستان به پرداخت سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه در حق دولت محکوم شدند.

بابک مرسل از افزایش نظارت و بازرسی در بازار خلخال با استفاده از گشت‌های تلفیقی و مشترک خبر داد و افزود: پس از اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین ۴۰ پرونده قاچاق کالا و عرضه کالای خارج از شبکه در اداره تعزیرات حکومتی خلخال تشکیل و برای ۳۳ مورد پرونده‌ها رای صادر شده و هفت پرونده قاچاق کالا نیز در حال رسیدگی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص